J
Hej!

Blir galen på hur det smäller i kallrasskyddet i köksfläkten. Någon som har erfarenhet av Thermex slammerfria spjäll? Eller har något annat tips?

Mvh

J Jacob H skrev:
Hej!

Blir galen på hur det smäller i kallrasskyddet i köksfläkten. Någon som har erfarenhet av Thermex slammerfria spjäll? Eller har något annat tips?

Mvh
Hej!
Jag har samma problem och undrar också om någon har erfarenhet av ovanstående backspjäll.

Mvh
Rolf

J
******** citat redigerat av moderator, dold reklam ********''

Hej !

Tack för svaret! Har tyvärr inte tagit tag i detta än, men låter ju väldigt lovande att det löste din väns problem!
Får bli att köpa ett och testa !

Mvh

Redigerat av moderator:
J
Äntligen dags att sätta in spjället! Återkommer med hur det fungerar.

• Svart ventilationspjäll redo att installeras på silverfärgad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Känns som viss kvalitetsskillnad..

• Svart plastdosa uppe på diskbänk bredvid en cirkulär plåtbit med stålstänger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jacob H skrev:
Känns som viss kvalitetsskillnad..
Hej, Hur blev resultatet är du nöjd, Läste är annonser har samma problem i mitt hus ..
Hur installera du den var det något svårt ?

J
B Bencun skrev:
Hej, Hur blev resultatet är du nöjd, Läste är annonser har samma problem i mitt hus ..
Hur installera du den var det något svårt ?
Tjenare! Ja snacka om att jag är nöjd!! Det har inte smällt till en enda gång sedan installation! Helt fantastiskt!
Var inte det minsta svårt att sätta i. Kolla dock vad du har för dimension på rören före du beställer. Missade detta och fick sätta i en liten skarv men är man lite smartare än jag så gör man ju inte den missen. :D
Lycka till om du bestämmer dig för att köpa!

Hur sätter man in spjället? Ska det pressas in i ventilationsslangen?
Nuvarande spjället sitter ju direkt på fläktpaketet, men verkar som att denna ska sättas högre upp, ungefär vid överföringen i taket.

G
Hej. Jag är åxå nyfiken på montage och placering?

Pratar vi om att spjället slamrar när fläkten inte är igång? Eller när man stänger av den efter användning?

Jag beställde denna efter min fråga. Man får med instruktion angående placering. Själv gjorde jag så att jag tryckte in det i slangen mellan tak och fläkt. Tryckte in den på övre sidan så att säga, nära taket. Fungerar riktigt bra, inget slammer när fläkten är avstängd och det blåser mycket ute. Vilket var fallet innan med spjället som följde med.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.