30 332 läst ·
95 svar
30k läst
95 svar
TEST: Högtryckstvätt - vilka är bäst?
Ni skriver så jag blir nyfiken på Kränzle
Min Husqvarna 360 är på flera sätt en bra maskin men slangen är helt vidrig. Den har inbyggt minne och krullar hela tiden ihop sig. Helt värdelös kvalitet.
Så nu ska jag ha nåt annat märke och hade nästan gått in för Nilfisk men läser att en del haft dåliga erfarenheter. Själv har jag goda erfarenheter av Kärcher och min Jula/Lavazzo dieseleldad hetvattentvätt var superbra tills den rostade sönder i värmeslingan.
Ska söka uppgifter på nätet men nån kanske kan svara ifall Kränzle har 9-10 meter slang vilket är ett av mina krav.
Så nu ska jag ha nåt annat märke och hade nästan gått in för Nilfisk men läser att en del haft dåliga erfarenheter. Själv har jag goda erfarenheter av Kärcher och min Jula/Lavazzo dieseleldad hetvattentvätt var superbra tills den rostade sönder i värmeslingan.
Ska söka uppgifter på nätet men nån kanske kan svara ifall Kränzle har 9-10 meter slang vilket är ett av mina krav.
15 meter slang och slangvinda är fantastiskt.O Olaf3 skrev:Ni skriver så jag blir nyfiken på KränzleMin Husqvarna 360 är på flera sätt en bra maskin men slangen är helt vidrig. Den har inbyggt minne och krullar hela tiden ihop sig. Helt värdelös kvalitet.
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Slangvindor & slangvagnar
Vårt utbud av slangvindor och slangvagnar är designat för att förenkla din vardag, oavsett om du behöver vattna trädgården, tvätta bilen eller utföra mer industriella uppgifter. Med lätthanterliga, robusta och väldesignade produkter kan
Läs mer
Är ju bara att du köper en 20 meters slangvinda till din nuvarande och kör vidare.O Olaf3 skrev:Ni skriver så jag blir nyfiken på KränzleMin Husqvarna 360 är på flera sätt en bra maskin men slangen är helt vidrig. Den har inbyggt minne och krullar hela tiden ihop sig. Helt värdelös kvalitet.
Intressant tanke. Jag sökte lite på nätet men hittar bara Husqvarna 10 meter, och den slangen säger Husqvarna kundservice att det är samma (usla) kvalitet som den 9 meters slang jag har. Sen finns det högtrycksslangar av andra fabrikat men hur kopplar jag det till en maskin med sin egen typ av koppling?S Sernando skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Högtryckstvätt Nilfisk E 150.2-10 långtidstest
Artikelkommentarer -
Högtryckstvätt Bosch GHP 5-65 X långtidstest
Artikelkommentarer -
Högtryckstvätt Bosch GHP 5-75 X långtidstest
Artikelkommentarer -
Högtryckstvätt AVA P80 Master X-large Bundle långtidstest
Artikelkommentarer -
Bosch GHP 5-65 X - test högtryckstvätt