Byggahus.se
Per Eskilsson skrev:
Det här med att testa verktyg är svårt.

Vissa tycker att det behöver vara en och samma person som utvärderar flera olika maskiner,
andra tycker att det är oklart vad syftet med testet är,
ytterligare några tycker att man måste skjuta av mer än 1000 dyckert för att en maskin ska komma till sin rätt.

Av denna anledning vill jag backa tillbaka allt lite grand och börja om på nytt. Hoppas ni har förståelse för detta.

Jag har rådfrågat Daniel_N och bett honom rekommendera en kap/ger-såg som vi vill att någon av oss testar/recenserar istället. Han rekommenderar att vi testar en blå Bosch GCM 8 SJL.

Om detta går bra kan vi då gå vidare och låta andra personer testa/recensera andra maskiner mot att de delar med sig av sina erfarenheter.

Skapar en ny tråd där man kan anmäla sitt intresse.
Det är många som redan har Bosch gcm 8 sjl . Det borde inte vara så svårt att få fram info och recensioner från dom
 
mattiasp skrev:
Det låter klokt med kap/gersåg, men överväg att låta någon som är van med den typen av sågar testa den kommande Bosch GCM 8 SDE, som tyvärr kommer först i september. Den är vi alla på forumet mycket intresserade av. Det kommer att vara först i sitt slag, dvs en 216 mm-såg med dubbelgerning. Jag är den första att anmäla mig för test och nedplockning i molekyler. I september kommer jag att ha tid...
Nu har du förbisett Metabos KGS 216 plus.
Den har funnits på marknaden ett bra tag.
:)
Lutning av såghuvudet åt båda hållen samt elektronisk reglering av varvtalet. Dvs samma saker som bosch framhåller som fördelarna med sin nya SDE.
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.