Skulle byte termometer i min laddomat och beställde från Rinkaby rör.
När jag drog ut den gamla så såg den ut enligt bild, jag kan heller inte trycka i den nya, sitter hylsan från den gamla kvar?

Hur gör jag??

• Bild av en gammal termometer från en laddomat som ligger på en marmoryta, med en guldfärgad hylsa fastsatt vid huvudet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig termometer från en laddomat med en lång, utdragen spiralledning ligger på ett marmorbord.
    Skapa konto
  • Närbild på en Laddomat 21 med ett hål där en termometer har suttit, omgärdad av smuts men där en hylsa från den tidigare termometern verkar sitta kvar.
    Skapa konto
Hylsan sitter kvar. Hålet för termometern är genomgående för att kunna välja slda vid olika montage. Spruta på någon typ av smörjmedel och låt verka. Knacka sedan med något som går in i hålet från andra sidan så lossnar förhoppningsvis hylsan. Den sitter nog fast i rosten som har bildats i hålet.

R roli skrev:
Hylsan sitter kvar. Hålet för termometern är genomgående för att kunna välja slda vid olika montage. Spruta på någon typ av smörjmedel och låt verka. Knacka sedan med något som går in i hålet från andra sidan så lossnar förhoppningsvis hylsan. Den sitter nog fast i rosten som har bildats i hålet.
Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.