mexitegel skrev:
Det här med autoreglering på varma sidan tycker man ju borde funka. Jag kan ju idag via menyerna ställa in i % hur fort pumpen ska snurra så styrningen finns ju. Från vilken firmware kom denna feature?

Har inte kollat så noga med VV körningen, men det verkar så.
Mjukvaran finns inte än men ska snart släppas och laddas ner från Nibe 4665 ska den heta. Om vp gör en vv körning efter varje värme körning tror jag din växelventil läcker men har inte hört om nån 1245 som har läckande växelventil så lite konstigt är det.

smurfen72 skrev:
Mjukvaran finns inte än men ska snart släppas och laddas ner från Nibe 4665 ska den heta. Om vp gör en vv körning efter varje värme körning tror jag din växelventil läcker men har inte hört om nån 1245 som har läckande växelventil så lite konstigt är det.
Det är möjligt att den läcker men jag tror mer det beror på att jag har min 1145 dockad mot en acktank :)

Är den dockad mot acktank med beredare uppe samt arbetstank nere ? Hur om helst är det inte bra om vp gör vv så ofta antagligen går en stor del av vv beredningen till att värma huset vilket sabbar cop och sliter på vp. Min vp är också dockad mot tank men jag har beredare i vp så tanken är endast för volym och förvärmer vv.

Ligger på ett årsCOP på runt 4 vilket väl jag tycker är helt OK. Långa gångtider och få start/stopp så jag tror inte det sliter på pumpen, snarare tvärtom.

Cop 4 är helt ok men det hade varit högre om vp hade laddat vv när det förbrukats vv själva tanken tror jag är bra för vp men inte höga temperaturer som vv laddningar innebär.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.