2 221 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Temp, inställning/stänga av värmen
Hej
Det låter kanske lite konstigt, men jag vet inte hur jag stänger av värmen på min sjävärmeanläggning
. Jag köpte huset av tyskar så informationen var bristfällig.
Snälla förklara hur denna anläggning stängs av med denna reglermanick från Danfoss.

Det låter kanske lite konstigt, men jag vet inte hur jag stänger av värmen på min sjävärmeanläggning
Snälla förklara hur denna anläggning stängs av med denna reglermanick från Danfoss.

Flyttar den undre ratten åt höger, ser ut som en avstängt symbol, de andra är bla tidsstyrd, bara dag, bara natt osv.. Kan du även lyfta locket på den vänstea delen?
Som den verkar inställd nu är att bara vara igång på natten och gå på standardvärden, den övre går att ändra +- 8 grader från standard..
Borde finnas en "klocka" någonstans, troligen under luckan på vänster sida..
Som den verkar inställd nu är att bara vara igång på natten och gå på standardvärden, den övre går att ändra +- 8 grader från standard..
Borde finnas en "klocka" någonstans, troligen under luckan på vänster sida..
Redigerat:
Hej Den heter ECL 100 och styr din shunt som påverkar din värme.Nu vet jag inte om du har för varmt eller att du vill stänga av värmen helt.Om du vill stänga av värmen så vrider du den mot höger efter "månen" men då får du kallt i huset,Om du vill sänka värmen så justerar du kurvan mot -8 och om du vill öka värmen blir det mot+8,Luckan till vänster sitter det ett tidur.Vet inte vad du har för värmekälla.
Klicka här för att svara