3 012 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Telias hopplösa Router
Har Telia adsl bredband med bredbandstlefoni eftersom det är billigare med telefonin än bara nätavgiften då vi inte vill ha en fast telefon.
För detta får man en Thomson router från Telia då de inte har bara modem när man kör detta. Jag har haft detta ambonnemanget på ett år är inne på router nummer tre för alla får samma fel efter ett tag. Hastigheten dippar totalt. Jag har 6-8 mbit/s och så kan hastigeten dippa till 1 mbit/s när jag normalt brukar ha 7mbit/s. Startar man om routern håller den i sig några timmar till några dagar till några veckor.
Någon mer än mig som har problem med Telias värdelösa Thomson router? Börjar bli väldigt tröttsamt att skicka efter en ny router ungefär en gång i kvartalet.
För detta får man en Thomson router från Telia då de inte har bara modem när man kör detta. Jag har haft detta ambonnemanget på ett år är inne på router nummer tre för alla får samma fel efter ett tag. Hastigheten dippar totalt. Jag har 6-8 mbit/s och så kan hastigeten dippa till 1 mbit/s när jag normalt brukar ha 7mbit/s. Startar man om routern håller den i sig några timmar till några dagar till några veckor.
Någon mer än mig som har problem med Telias värdelösa Thomson router? Börjar bli väldigt tröttsamt att skicka efter en ny router ungefär en gång i kvartalet.
Denna routern har fungerat felfritt i ca 6 månader sedan började den krångla. Och hur väl omstarten hjälper 'är så olik ikväll ex höll en omstart i 10 minuter fick starta om den 20 gånger innan jag fick en stabil uppkoppling som kunde stream tv3 play. I förra veckan behövde jag inte starta om den en enda gng, det är så himla instabilt. Strömmen vill jag helst inte bryta då jag har telefonen på den ingen router på=ingen telefonAndy78 skrev:
Jag har denna och det måste det vara det sämsta som sett dagens ljus !
Implementation av UPnP i denna suger, så jag fick Telia att brygga bort router funktionen och kopplade in en vanlig router (Linksys) istället, dvs Telias funkar bara som ADSL modem. Nu funkar allt som det ska.
Implementation av UPnP i denna suger, så jag fick Telia att brygga bort router funktionen och kopplade in en vanlig router (Linksys) istället, dvs Telias funkar bara som ADSL modem. Nu funkar allt som det ska.
Har haft samma skit själv. Tog också telefoni + ADSL eftersom det blev billigare. Ned-hastigheten gick sällan över 1Mbit/s och upp-hastigheten behöver vi inte ens diskutera. Slutade med att jag kopplade in eget modem + router, funkade mycket bättre men var fortfarande otroligt instabilt.
Grävde in fiber och bad Telia dra åt h-vete
Grävde in fiber och bad Telia dra åt h-vete
Vad kopplade du in för router? Jag funderar på att göra samma sak, bara att jag orkar inte ha den surrandes hela tiden.and1 skrev:Har haft samma skit själv. Tog också telefoni + ADSL eftersom det blev billigare. Ned-hastigheten gick sällan över 1Mbit/s och upp-hastigheten behöver vi inte ens diskutera. Slutade med att jag kopplade in eget modem + router, funkade mycket bättre men var fortfarande otroligt instabilt. Grävde in fiber och bad Telia dra åt h-vete![]()
Klicka här för att svara