Du menar PTS utreder detta ? Så uppfattade inte jag det när jag visade dom mitt ärende. Fick detta svar från en handläggare.Pedda_P skrev:
"Hej,
Telia har under tiden mellan ditt första och ditt andra samtal med dom, ändrat policy, och låter nu slutkunderna betala en större del av installationskostnaden än tidigare.
Telia har ingen skyldighet enligt lagen om elektronisk kommunikation att tillhandahålla telefoni till slutkunder som idagsläget saknar det. Telia kan därför ta ut dom summor du nämner utan att bryta mot lagen om elektronisk kommunikation."
Räkna med att det kommer att ta mycket lång tid.
Iom att lagen ser ut som den gör så kan pts inte göra någonting direkt enligt de personer jag har pratat med på pts. Utan vad de kan göra är att skriva en rapport som säger att marknaden inte fungerar och skicka den till regering och riksdag och sen vänta på en lagändring och sen ålägga telia att följa ändringen. Efter det lär väl den vanliga överklagans svängen följa.
Jag vill inte vara pesseminst men jag utgår från några år med tanke på hur det har gått med tidigare förelägganden
Iom att lagen ser ut som den gör så kan pts inte göra någonting direkt enligt de personer jag har pratat med på pts. Utan vad de kan göra är att skriva en rapport som säger att marknaden inte fungerar och skicka den till regering och riksdag och sen vänta på en lagändring och sen ålägga telia att följa ändringen. Efter det lär väl den vanliga överklagans svängen följa.
Jag vill inte vara pesseminst men jag utgår från några år med tanke på hur det har gått med tidigare förelägganden
Åkte på en nota på 15 000:- från Telia på nyanslutningen!! >
Då måste vi dessutom förbinda oss att använda någon av deras tjänster i 12 månader annars ansluter de inte överhuvudtaget!
UTPRESSNING ELLER??? >
>
:-?
Någon som känner till något alternativ i Norrköping??
UTPRESSNING ELLER??? >
Någon som känner till något alternativ i Norrköping??
Klicka här för att svara