Kan någon vara bussig och förklara för mig hur jag slipper få larm via gsm vid strömavbrott.
Har PK5500 Knappsats och kan inte hitta det i manualerna...
Har haft strömbortfall ett par ggr i år och det är inte roligt. Jag vill bara veta när det är en magnet lr deckare som utlöst.

Tack på förhand.
 
Tänk om det är tjuven som skruvat ur huvudsäkringarna nästa gång du har strömavbrott?
Det för att invänta att batteriet i larmet dör och h*n kan gå in helt ostört.
Är det inte intressant då att få reda på att strömmen är borta, för du får väl sms igen när stöm kommer tillbaka?! Då är det ju bara att avvakta ett tag för att se om det var ett kortare avbrott eller ej.
 
Helt rätt men jag hör ingen skillnad på vilket larm det är. Hade jag gjort det vore det en annan sak.
 
Ändra inställningar för uppringaren, se sekvens 377. Där kan du lägga in fördröjning av sändning vid nätfel (0-255 min). Lägg in t ex 180 min, då börjar det kanske bli dags att fundera på åtgärder gällande kyl/frys/uppvärmning etc.
 
Där har vi nog lösningen:)
Följdfråga: Går det på något sätt få reda på sektion eller typ av larm via gsm?
 
no, tyvärr inte. allr för utom uppringaren är bra på dsc...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.