G Granström2 skrev:
Telenor hade väl från början vid övertagandet av Telenordia ett lågpristänk med billiga routrar som inte passade ihop osv. Kanske fortsätter på samma sätt nu också.
Det är inte en beskrivning jag tycker passar på Bredbandsbolaget som när de blev en del av Telenor 2018 hade närmare en halv miljon bredbandskunder.

A A-Man_08 skrev:
Är du säker på att du inte har en technicolor router?
Titta på fjärrkontrollen och tänk till innan du skriver.

• Gilla
whak
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Titta på fjärrkontrollen och tänk till innan du skriver.
Vilken bild hänvisar du till?

A A-Man_08 skrev:
Vilken bild hänvisar du till?
inlägg #26, det inlägg jag svarade på.

Jag valde mellan Hub och vanlig box. Efter snabbt googlande så upplever flera en seghet med hubben. Dock upplever jag visa seghet med min några år gamla Telenor tvbox. Nu ska jag dock få ny box.

Jag såg 3 fördelar med hubben :
- liten o göms lätt.
- behöver inte matas med koaxialkabel
- Kan leverera i 4k ! (Även om flesta tv-sändningar idag inte är i 4k)

Jag ser dock fördel med boxen :
-Stjäl inte bandbredd från mitt wifi.

Jag hade kanske valt hubben om den inte var seg. Jag stör mig på seg utrustning. En deal breaker.

Dock skulle jag gärna vilja prova hubben men det erbjuds nog inte.

Tyvärr matas tv inte längre till fastigheten via koaxial, utan först med fiber, och sen vidare till lägenheten med koaxialkabel. Tyvärr säger jag eftersom det är bra köra tv på koaxial om fibern skulle ligga nere. Det går mkt snabbare laga en avgrävd koaxial än avgrävd fiber! Hade vi haft kvar koaxial till huset så hade valet av vanlig box varit enklare.

G G.L. skrev:
Telenor har skickat en ny mediahubb till mig. En liten puck som sätts in i HDMI på TV-n och ansluts till Wifi.
Det är inget annat en GOOGLE-TV som redan finns i Android TV och har samma funktioner som de flesta smart TV.
Du kan inte se en TV-tablå utan måste gå in på varje enskild kanal och kolla. Ett fullständigt bortkastat tillbehör för den som har Telenor stream redan som app i sin TV.
Telenor har tagit bort tidigare TV-box möjlighet att spela in program, se hel TV-tablå och göra allt sämre och krångligare för den vanliga TV-tittaren. Själv kommer jag nu att se mig om efter annan operatör
Har precis bytt från Boxers hub till Telenor och denna är katastrof. Ibland om jag ser på säg tv4, kollar programtablån och sedan går tillbaka till tv4 så får jag ljud i ljudet! Att starta Svt kan ta en minut det är alltid (!) snabbare att starta programmen genom respektive streaming app i hubben än själva tv-läget i hubben.

• Gilla
Andre Johansson5
  • Laddar…
N Nybyggaren12345 skrev:
Har precis bytt från Boxers hub till Telenor och denna är katastrof. Ibland om jag ser på säg tv4, kollar programtablån och sedan går tillbaka till tv4 så får jag ljud i ljudet! Att starta Svt kan ta en minut det är alltid (!) snabbare att starta programmen genom respektive streaming app i hubben än själva tv-läget i hubben.
Det finns en lång tråd om Telenors nya Hub på deras Facebook. Kanske har andra leverantörer sina brister, men Telenors nya teknik för TV via internet är en katastrof. Du kan utan kostnad få en slags dosa så du kör via ethernet-sladd och USB-C istället för WiFi vilket förbättrar situationen något för någon enstaka.

https://www.facebook.com/TelenorSve...5Jdj3t6EstWbDrswuwWTgSCFQp1kviUfGVUdjVoJopzLl

Och de har hållit på och försöka fixa problemen sedan i oktober förra året och får helt enkelt inte ordning på det.

I vårt fall så har fiberleverantören, vilken då har monopol i fastigheter anslutna, höjt sitt pris rejält vilket gör att det kostar ungefär samma att välja Telenor, Allente, Telia eller Tele2. Det finns inte längre något skäl att välja Telenor.

Så synd då Telenor via fiber med den gamla tekniken var rock solid och hade en trevlig inspelningsbox. Tror inte det var ett enda problem på typ 5 år....

• Gilla
Andre Johansson5
  • Laddar…
K kboortz skrev:
Så synd då Telenor via fiber med den gamla tekniken var rock solid och hade en trevlig inspelningsbox.
Vi har fortfarande Arris-boxen och den fungerar utmärkt. Vi spelar in en stor del av det vi ser från ”TV-kanaler”.

Alfredo Alfredo skrev:
Vi har fortfarande Arris-boxen och den fungerar utmärkt. Vi spelar in en stor del av det vi ser från ”TV-kanaler”.
Med Telenor? Jag vet Allente fortfarande har den gamla tekniken på vissa platser men visste inte att Telenor har det.

K kboortz skrev:
Med Telenor? Jag vet Allente fortfarande har den gamla tekniken på vissa platser men visste inte att Telenor har det.
Japp med Telenor. Tycker mig ha förstått här att vissa tvingats byta men har själv inte fått någon sådan info från Telenor utan allt fungerar på samma sätt som det gjort i minst fem år.

K kboortz skrev:
Telenor har slutat med den tekniken 100% du tänker på

S sonnny skrev:
Vad menar du?

Ringde kundtjänst och fick en adapter för att kunna köra kabel till boxen..
Och magiskt så försvann alla problem..

S sonnny skrev:
Är det någon annan som förstår vad @sonnny menar?

Alfredo Alfredo skrev:
Är det någon annan som förstår vad @sonnny menar?
Ja.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.