Hej!

Jag har haft problem med min bredbandsanslutning och har börjat kolla på mitt enda telefonjack för att se utifall det är där problemet ligger.

Modemet samt internet fungerar men inte bra, utan jag har väldigt stor packetloss och opålitlig uppkoppling i allmänhet.

Nu till min fråga:

Inkommande ledningar som ska sättas i de nedre stiften, spelar det någon roll i vilket stift jag sätter de olika trådarna? De har samma färg vad jag kan minnas (gråa) och jag har därav bara satt dit dem på måfå. Kan detta vara ett fel?

Enligt denna bild: http://tekniken.se/dsl/doc/image/telejack_older_01b.jpg
Så är det olika färg på inkommande.

Om jag nu har satt dem fel, hur är det då möjligt att det fungerar ändå?

All hjälp uppskattas.

Mvh
 
Det spelar ingen roll hur du kopplar trådarna. Felanmäl till Telia/Skanova dom ansvarar för ledningarna fram till första jacket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.