Hej på er,
Vi bygger om lite i vår nya villa.
Tidigare ägare hade radiatorn direkt monterad mot yttervägg och bara en halvsten tegel mellan ute/inne.
Detta måste ju vara en energitjuv om något.
Innanför hade man monterat en trätex bakom radiatorn direkt mot teglet.
Jag vill mura en ny sten invändigt så radiatorn hänger på den nya innerstenen istället.
Det finns ca 180mm mellan insida yttertegel till färdig ny tegelinnervägg.
Kan jag montera en ny (board) isolering direkt mot bef tegel utan risk för problem?
Tacksam för svar