Niclas Jonsson skrev:
Glöm inte att ringa ditt försäkringsbolag! Ett bättre exempel på "plötslig, oförutsedd händelse" är ju svår att hitta!!
Kollade med försäkringsbolaget men för "plötslig, oförutsedd händelse" krävdes en tilläggsförsäkring vilket jag inte hade på huset

haavard skrev:
Du har inte funderat på att göra om huset till ett trähus nu när du står vid en korsväg?
Tanken har funnits men det blir att sätta upp teglet ändå. Tycker det är snyggt och när jag har förstärkt upp underlaget så ska det nog vara underhållsfritt i dom 40 år jag tänkt bo i huset. :D

Nu gäller det att få tag i en murare innan det blir allt för kallt. Sommaren fick ett plötsligt slut.
 
haavard skrev:
Du har inte funderat på att göra om huset till ett trähus nu när du står vid en korsväg?
Det var min tanke oxå! Ge gärna oss fler bilder på slutresultatet!
 
Kollade med försäkringsbolaget men för "plötslig, oförutsedd händelse" krävdes en tilläggsförsäkring vilket jag inte hade på huset
Försäkringsbolag är helt otroliga. Tycker så här:

#%!!!@$$$
 
annars kan du putsa huset på en aqua panel efter du tilläggsisolerat.

Det hade jag gjort
 
Niclas Jonsson skrev:
Glöm inte att ringa ditt försäkringsbolag! Ett bättre exempel på "plötslig, oförutsedd händelse" är ju svår att hitta!!
I försäkringsbolagsögon är väl detta "normalt slitage".:@

Lycka till och ge inte upp..

/ Fredrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.