Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Någon som vet den procentuella förlängningen av stålets profil kontra det avverkade materialet? Om man fräser ett spår som är 10 mm djupt så verkar profilens längd vara 11 mm, d.v.s. en förlängning på 10%.
Jag skall skicka digitala filer för en specialprofil och vill vara på den säkra sidan.
Jag skall skicka digitala filer för en specialprofil och vill vara på den säkra sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Det är redan gjort. Den översta bilden "svampen" är en räckesprofil. Stålexemplen är med 1:1-projicering och följaktligen inte rätt.
Ville bara vet om den utstickande delen på 60 mm-stålet är inom toleransen.
Ville bara vet om den utstickande delen på 60 mm-stålet är inom toleransen.
Inte riktigt med på vad du menar. Men är profilen på träet rätt så kommer de att rita ett stå till dig som fungerar.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Det blir två olika stål som används.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Det förstod jag. Allt är redan klart formmässigt.Daniel_N skrev:
Hittade nu en tabell med maxlängder och jag har några millimeter tillgodo.
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg
Nä, jag var orolig i onödan. Kortfattat: profilen är längre (utdragen) på stålet än vad som fräses ut ur arbetsstycket. Det är för att stålet inte skär i rät vinkel, utan lite ”bakåtlutat”. Jag behövde veta hur mycket för att hålla mig inom maximalt utstickande mått. Det var dock inga problem i praktiken.Hep skrev:
Toolbox var dock tacksamma för att få den färdiga profilen på arbetstycket i digital form. Det är alltså den översta bilden i inlägg #1
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 184 inlägg