Har en önskan om att bygga ett kryputrymme i badrummet för att få en snygg lösning på vägghängd toa. Blir smidigt med inspektionsbara kopplingar för vatten/avloppsrör och shunten till golvvärmen kan också vara där inne.
Badrummet är helt utrivet och min tanke var att bygga väggarna till kryputrymmet (där toalettstolen sitter) och tätskikta på båda sidorna. Även ha klinkers på golvet i kryputrymmet. Hålet för att komma in i kryputrymmet är markerat med rött på bilden. Ska täckas igen med kakelklädd inspektionslucka eller en inbyggd hylla. Tänkte ha golvet något högre i kryputrymmet och skvallerrör ut till badrummet för läckageindikering.
Är jag helt ute och motionerar?
Eller finns det bättre lösningar?

badrum7.jpg

Thomas Lundquist
Helt rätt tänk, men kan du inte sätta luckan till höger om muggstolen (i färdriktning :) )? Eller är takstolen i vägen?

Då kan du dra alla kopplingar dit där du ändå kommer behöva tätskikta och även ha skvallerrör. Dra gärna skvallerröret lite osynligt ut under muggstolen typ.

Nej, det finns inte plats till det. Luckan måste vara så pass stor att man kommer in i kryputrymmet.

Badrummet blev färdigt tillslut... Faktum är att det snart varit färdigt i 2 år.
Men nu är jag mer än lovligt trött på att kakla och lägga klinkers.

Hursomhelst.
Kryputrymmet är fortfarande utan tätskickt. Dock inte särskilt orolig då allt är betong därinne. Plus att jag kikar in där då ock då, t.ex. när temperaturen på golvvärmen ska ändras.

Men måste man lägga klinkers eller plastmatta på golvet? Känn så onödigt. Väggarna kan ju målas med våtrumsfärg.

Bjuder på två färdigbilder.

IMG_0657.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0652.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.