Okej som jag förstått det nudå är alltså...
Det är okej att göra såhär om man enbart tänker på tätskiktet?
Den fina skarven mellan kakel och klinker får bli en senare fråga. Får väl se om det blir snyggt eller inte först innan man börja klaga
Det är okej att göra såhär om man enbart tänker på tätskiktet?
Den fina skarven mellan kakel och klinker får bli en senare fråga. Får väl se om det blir snyggt eller inte först innan man börja klaga
Renoverare
· Stockholm
· 20 217 inlägg
Det är helt okej. Sorry för trådkapning 
Renoverare
· Stockholm
· 20 217 inlägg
Du kan få 50mm överlapp men visst ska det även penslas med 50mm över skarv
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ja det är så lätt att lägga ut mjölkpapp på golvet som skydd så det är lättare att köra allt på en gång.
Dessutom numera då det ska vara 2-komponents lim till skarvarna så oftast klarar man sig på en blandning till allting inkl. golvet och det är onödigt kostsamt att köra en hel blandning bara till golvet sedan.
Dessutom numera då det ska vara 2-komponents lim till skarvarna så oftast klarar man sig på en blandning till allting inkl. golvet och det är onödigt kostsamt att köra en hel blandning bara till golvet sedan.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Nu ska jag inte var gnällig men vad jag får det till så är det 50mm i väggvinklar samt i golv/väggvinklarna och endast 30mm på plana ytor där det skarvas. 
http://cdn-cchoganas.doy.se/2014/07/cch_ivot_14.pdf
http://cdn-cchoganas.doy.se/2014/07/cch_ivot_14.pdf
Hmm ja det blir nog till att fråga lite imorgon då 
Detta hittade jag också:
"Skär till våder av Tätduk FB4 i rummets
höjd + 50 mm (överlapp vägg/golvvinkel)
med kniv"
Dessutom är det som minst ca 3.5cm i duschhörnan!
Detta hittade jag också:
"Skär till våder av Tätduk FB4 i rummets
höjd + 50 mm (överlapp vägg/golvvinkel)
med kniv"
Dessutom är det som minst ca 3.5cm i duschhörnan!
Redigerat:
