Funderar lite på tätskiktet i tvättstugan. Det ska ju vara tätskikt i hela tvättstugan med 10cm uppvik på vägg om jag tolkar reglerna rätt. Jag har även inkommande vatten samt VP i tvättstugan. Där jag markerat gult är inkommande vatten i golv samt 4 rör som går vidare till vatten och golvvärmefördelare genom golv. I det utrymmet (där VP komemr stå) är även en golvbrunn.

Det jag funderar på är rören och hur man tätar dem. Dels är rören nära vägg, 46mm om de gjutit rätt men kan säkert vara både mindre och mer och sen är jag osäker på om röris redan kopplat på saker så man inte kan trä på manchetkragar. Är det bästa och enklaste att bara gjuta en 10cm hög klack runt dessa mot vägg och är det en ok lösning i våtrum?

Arkitektonisk ritning av en tvättstugas golvplan med måttangivelser och markerade rörsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
Nöden har ingen lag gjut upp dina centimetrar , men tänk att kopparrör inte får ligga mot cement då fräts dom , så några varv med tjärpapp runt är bra innan gjutning tryck ner det en bit om det går , är det större mellanrum så kan du fylla med vad du vill
silikon , målarfog e.t.c , som ska stoppa betongen från att rinna ner , sen kan du smörja allt runt med flytande tätskikt för att det ska vara tätt mot underjorden

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.