3 804 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Tätskikt i kök
Hej
Är det krav på något tätskikt i kök?
Ska lägga nytt golv och sätta in nytt kök, och vill inte missa om något tätskikt ska appliceras före jag lägger in en linoleum matta..
Spillkassett, eller vad det kallas, ska givetvis läggas under diskmaskin & kyl/frys.
Är det krav på något tätskikt i kök?
Ska lägga nytt golv och sätta in nytt kök, och vill inte missa om något tätskikt ska appliceras före jag lägger in en linoleum matta..
Spillkassett, eller vad det kallas, ska givetvis läggas under diskmaskin & kyl/frys.
Att du tar in rören i väggen bakom disken och vinklar 90 grader in i bänkskåpet. Börjar det droppa ser du det direkt. Annars rinner det längst röret ner på golvet, under golvet, isoleringen.....bohus skrev:
Därför ska man helst inte ha några hål i botten på bänkskåpen!
Eller lägga en fuktlarmsmatta under?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Man kan ju även täta med underlägg under vaskskåpet om man vill slippa det inuti skåpet.
Fördelen att göra det i skåpet är dock att även botten blir skyddad vid ev. läckage och det blir fräschare i skåpet.
Läs mer på både...
www.vattenlarm.se och www.vattensakra.se
Själv gillar jag dessutom att använda denna genomföring för diskmaskinens slangar och kabeln då det blir både snyggt och tätt.
http://www.vattenlarm.se/product_info.php?products_id=80&osCsid=ka5itlfcqd7s5ad8fmrvibu6b7
Fördelen att göra det i skåpet är dock att även botten blir skyddad vid ev. läckage och det blir fräschare i skåpet.
Läs mer på både...
www.vattenlarm.se och www.vattensakra.se
Själv gillar jag dessutom att använda denna genomföring för diskmaskinens slangar och kabeln då det blir både snyggt och tätt.
http://www.vattenlarm.se/product_info.php?products_id=80&osCsid=ka5itlfcqd7s5ad8fmrvibu6b7
Klicka här för att svara
