Tätningslisterna på fönstren här hemma börjar bli ganska risiga så jag tänkte att det var dagst att byta ut dom.
Fönstren det gäller är insatta runt -90 tror jag.
Men jag har ingen aning om vad det är för fabrikat. Dom är ommålade och det står H på handtaget.
Sen är det som ett spår som listen sitter i. Jag testade att täta med nån universal-list men det fungerade inte eftersom den inte fäste ovanpå spåret.
Så min fråga är om nn vet vilka fönster det kan vara och om det går att få tag i originallist?

Om du öppnar fönstret och letar borde du hitta nån form av etikett.
Annars ta en bild på handtag och gångjärn.
o lägg in den här...

Kan man inte använda en vanlig rund silikonlist i rätt dimension som man fäster i spåret med silikon? Nu gissar jag utan att sett denna konstruktion, en så ser det ut på vissa fönster.

• Gilla
Claes Lindberg1
  • Laddar…
ta en bit av den gamla listen som mall och kör en runda i butiker så hittar du säkert rätt . Eller vill du hellre vi ska gissa? :)
gaia

Immobil skrev:
Kan det vara: [länk] ??
Hmm, det står ju förvisso h på handtaget men inte i samma stil som på mitt. Men dom kan ju iofs ha ändrat typsnitt på 18 år;)

gaia skrev:
ta en bit av den gamla listen som mall och kör en runda i butiker så hittar du säkert rätt . Eller vill du hellre vi ska gissa? :)
gaia
Nja, det blir nog så att jag får åka runt och kolla.

Tack allesammans för alla svar:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.