Hej,
Noterat hur bubblor i gummitätningen har börjat bli större och större med åren på insidan av våra 2-glas fönster.
Det kan vara kvistar, men det finns nog inget lätt sätt att dela fönstren för att se efter, de verkar vara ihoplimmade? (Min far måttbeställde dessa av en dansk firma tror jag för ca 20 år sedan). Just nu så är det väl mest ett kosmetiskt problem men börjar fönstren bli otäta så är det ju kanske dags att byta. Någon som sett något liknande?

• Bubblor i gummitätningen på insidan av ett 2-glasfönster, visas nära fönsterkarmen med gräsmatta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
N NaturligaRussin skrev:
Hej,
Noterat hur bubblor i gummitätningen har börjat bli större och större med åren på insidan av våra 2-glas fönster.
Det kan vara kvistar, men det finns nog inget lätt sätt att dela fönstren för att se efter, de verkar vara ihoplimmade? (Min far måttbeställde dessa av en dansk firma tror jag för ca 20 år sedan). Just nu så är det väl mest ett kosmetiskt problem men börjar fönstren bli otäta så är det ju kanske dags att byta. Någon som sett något liknande?
Dom är ihoplimmade så ingenting man tar isär och lagar. Känns som att det är kvalitetsbrister som gör att det bubblats sig, troligen bara att byta när det blir för störande.

Eftersom det är specialmått kan jag rekommendera den här firman, har själv köpt ett antal millimeteranpassade fönster här, bra kvalitet, bra priser och bra bemötande :-)
https://interglas.se/shop/isolerglas-9s1.html

• Gilla
NaturligaRussin
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Dom är ihoplimmade så ingenting man tar isär och lagar. Känns som att det är kvalitetsbrister som gör att det bubblats sig, troligen bara att byta när det blir för störande.

Eftersom det är specialmått kan jag rekommendera den här firman, har själv köpt ett antal millimeteranpassade fönster här, bra kvalitet, bra priser och bra bemötande :)
[länk]
Tack för tipset. Verkar vara humana priser.
Fönstret är förmodligen limmat som du säger. Och om det är argongas mellan glasen så lär den ju försvinna om man försöker dela på fönstret.
Byter jag så tar jag nog reda på vad det är som orsakar bubblorna, kanske kvistar i ramen som börjat växa?
Men väntar nog ett tag, är nog bara jag som stör mig :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.