Tyvärr är min svenska inte tillräckligt bra, så här kommer en översättning från tyska:
Jag har nyligen installerat en skornstenhuv. Jag märkte att toppen av skorstenen inte är ordentligt tät mot regn. Det verkar ha förseglats med lim, men ganska dåligt. Jag undrar om jag behöver byta denna tätning? Om så är fallet, vilken typ av material behöver jag använda för att täta det? Jag sökte på nätet men hittade inget.
Jag har nyligen installerat en skornstenhuv. Jag märkte att toppen av skorstenen inte är ordentligt tät mot regn. Det verkar ha förseglats med lim, men ganska dåligt. Jag undrar om jag behöver byta denna tätning? Om så är fallet, vilken typ av material behöver jag använda för att täta det? Jag sökte på nätet men hittade inget.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Normalt sett sätter man en stos mellan skorsten och tak om man har papptakS Stef H skrev:Tyvärr är min svenska inte tillräckligt bra, så här kommer en översättning från tyska:
Tex https://www.saunaparts.se/product/1...MIiOHpsrvcjAMV8VORBR2xkTCuEAQYAiABEgJQwPD_BwE
Vid pltåtak bör man ha satt plåten så att vatten inte kommer in
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen verkar din skorsten ha sett bättre dagar ?
Klicka här för att svara