Hej

Har ett ganska brett glapp mellan badkar och vägg, ca 2,5-3 cm. Skulle gärna vilja täta denna ifall det går.
Har provat flera olika lister under åren men ingen har funkat något vidare. Senast testade jag denna https://www.biltema.se/bygg/vvs/vvs-tillbehor/tatningslist-transparent-2000020813 men den lossnade efter bara någon dag.

Finns det någon enklare permanent lösning som jag missat?
Tack på förhand
Glapp på 2,5-3 cm mellan badkar och kaklad vägg med grå slang i högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glapp mellan badkar och vägg med några rengöringsmedel placerade på badkarskanten. Storleken på glappet är cirka 2,5-3 cm.
Skapa konto
Linjal som mäter ett glapp på cirka 3 cm mellan ett badkar och en vägg.
Skapa konto

K
Varför ska den tätas? Knappast problem med vatten eller fukt om tätskiktet bakom kaklet är som det ska

BirgitS
N naikon skrev:
Senast testade jag denna [länk] men den lossnade efter bara någon dag.
Var väggen ren och helt fri från alla rester av rengöringsmedel?
För det låter mest som att den inte satt fast i själva kaklet utan på smuts eller hinna.

K kniv skrev:
Varför ska den tätas? Knappast problem med vatten eller fukt om tätskiktet bakom kaklet är som det ska
Mest för att det hade varit gött att få det torrt under badkaret. Det är ingen lutning och golvbrunnen har en för hög kant för att vattnet ska rinna ner.
Så det stannar på golvet tyvärr
BirgitS BirgitS skrev:
Var väggen ren och helt fri från alla rester av rengöringsmedel?
För det låter mest som att den inte satt fast i själva kaklet utan på smuts eller hinna.
Ja det var ordentligt uppsatt enligt instruktionerna. Limremsan lossnade från själva listen men limmet satt kvar på väggen.
Produkten står att den klarar 3 cm, men eftersom mitt glapp är typ 2,8 blev listen vikt i nästan 90 grader, och då verkar det ha blivit för mycket tryck på limmet. Hade det varit kanske 1 cm glapp hade den säkert funkat bättre.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.