Hej
Håller på med att förbereda ett badrum innan hantverkarna kommer.
jag ska sätta en fuktstyrd fläkt över ett fönster. får ju göra ett hål å sätta dit ett spirorör och backspjäll, men min fråga är hur jag ska täta runt röret? man gör ju hål i fuktspärren (plasten) å där ska det ju vara tätt.
/Jan
Håller på med att förbereda ett badrum innan hantverkarna kommer.
jag ska sätta en fuktstyrd fläkt över ett fönster. får ju göra ett hål å sätta dit ett spirorör och backspjäll, men min fråga är hur jag ska täta runt röret? man gör ju hål i fuktspärren (plasten) å där ska det ju vara tätt.
/Jan
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Eller också sätter du en sån här tätkrage för genomförningar, http://www.t-emballage.se/produkter#artikel=112001 eller tejpar med T-flex
Eller sågar hålet ca 20mm mindre på insidan. Trycker in folien och gör hålet större i gipset eller vad du än har där men inte i plasten. Sen tvingar du in spirot.
Min vän använde 100mm vent rör i plast med vit plastgaller ut. Håller 100% tätt mot fläkten.
Min vän använde 100mm vent rör i plast med vit plastgaller ut. Håller 100% tätt mot fläkten.
Ja, har du redan satt gipsen blir det ju svårt att lösa. allt det jag skrev om förutsätter att man göra det innan man sätter skivorna. Kamilenskis lösning låter faktiskt inte så tokig.JKHANSSON skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden