Mac_attack
Hej!

Någon med erfarenhet av Tapwell-blandare till köket? Är de tillverkade för att klara det svenska vattentrycket?
Hur är det med de svarta ytskikten, tåliga?

Vi har hittills fastnat för Tapwell Ringo RIN 184

Svart Tapwell Ringo RIN 184 köksblandare med rabattskylt som visar 16% avdrag på priset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pexi
  • Laddar…
Jag har haft 2st tapwell, 1 som du är inne på fast i Chrome i min förra lägenhet, o h nu har jag en annan fast i Black Chrome som är snart 1år, kan inte klaga alls, är ju inte ett super märke men om man får problem är tapwells kundservice väldigt lätt att ha att göra med.

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Hit n' miss, skulle jag säga... Vi köpte en blandare till köket som fungerade bra och när vi flyttade och renoverade igen köpte vi en likadan. Den varierade i temperatur men vi fick ny på garantin som föll i bitar, den tredje fungerade dock som den ska...

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
När vi köpte hus och renoverade 2008, så installerade vi totalt 5st blandare från Tapwell som har fungerat bra. Efter 10-12år har vi behövt byta termostat och keramisk insats på tre av blandarna. Tapwell-kundservice har svarat snabbt på mail och skickat gratis utbytesdelar. Bra service! Sen kanske våra klassiska svenska märken håller väl så hög kvalitet.

BirgitS
W Wildhome skrev:
Sen kanske våra klassiska svenska märken håller väl så hög kvalitet.
Kan ju bara berätta om mina erfarenheter och det är att våra blandare (FM Matsson och Ora) är från när lägenheten renoverades 2003 och de fungerar fortfarande utmärkt utan någon service av någon sort. Innan vi flyttade hit för 10 år bodde vi i ett hus där alla blandare var från 1989 och de fungerade fortfarande bra när vi flyttade utan någon service under tiden. Så att man behöver byta delar på blandare efter 10-12 år tycker jag är tecken på dålig kvalitet.

Kan också slå ett slag för Tapwell's kundservice. Hade en sargmonterad duschblandare som gick sönder några gånger under de 10år vi bodde i huset. Även om det var handhavandefel och jag bad om att få köpa reservdelar så skickade dom alltid nya gratis, detta 10 år efter inköp!

Kan oxå lovorda deras kundservice den håller hög klass.

BirgitS
Själv föredrar jag produkter där man inte ens behöver försöka kontakta en kundtjänst eftersom produkterna bara fungerar år efter år.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Jag håller helt med. Men om man både är ute efter funktion och design så kanske man får göra sig omaket att välja en blandare där man nån gång får kontakta kundtjänst för att också få en estetiskt snygg blandare. Smaken skiljer sig ju åt så jag gissar att man faktiskt kan ha tur och hitta en blandare med rätt utseende från en tillverkare som gör blandare som aldrig går sönder.

Själv har jag en blandare från Tapwell i köket som vi fortfarande är nöjda med efter 14 år trots att jag fick göra mig besväret att byta packning efter 8 år (Tog 5 minuter och vi fick den gratis) Så jag har nyligen köpt en likadan när vi renoverade tvättstugan men räknar då med att jag kan få göra samma jobb igen.

BirgitS BirgitS skrev:
Själv föredrar jag produkter där man inte ens behöver försöka kontakta en kundtjänst eftersom produkterna bara fungerar år efter år.
Nu har termostaten i min duschblandare i sommarstugan (Mora cera) slutat fungera efter 4år. det blir till att köpa reservdel för 495kr. Ingen vidare kvalitet eller kundservice...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.