3 302 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tappat HD kanaler, Boxer
Min tv är kopplad till en utomhusantenn med ett Boxerabb. Igår så försvann svt1 HD, svt2 hd, tv3 hd, tv3 hd och kanal 5 hd, 0 i signalstyrka. Jag har en inomhusantenn som jag testade med och då fungerar det. Jag kopplade även in tvn direkt på utomhusantennn utan splitters mm med samma resultat. Jag har bild på övriga SD utbudet. Går jag in på Teracoms sida så är det alltså nät 6,kanal 48 och frekvens 690MHz som inte fungerar (bor i Örebro). Kan en antenn delvis gå sönder så den släpper igenom vissa kanaler? Tips mottages gärna..
Har du tidigare haft svag signal på just detta nät, så kan förhållande och/eller fukt dåliga kontakter mm påverka att du tappar signal på dessa kanaler.
Jag kan själv se liknande beteende på sommaren när det uppstår konditioner som gör att signalen kan försvinna under en begränsad tid.
Sedan håller Teracom på med frekvensändringar, har du kollat att det inte är något sådant som påverkar?
Jag kan själv se liknande beteende på sommaren när det uppstår konditioner som gör att signalen kan försvinna under en begränsad tid.
Sedan håller Teracom på med frekvensändringar, har du kollat att det inte är något sådant som påverkar?
Klicka här för att svara
