Har varit och köpt en "specialfärg" som ska ta itu med vävtapetens absorberande egenskaper och "fylla ut håligheterna" i väven.

Lite flammigt efter rollning i min mening, men ingen sa att det skulle bli snyggt.

Dock har tapeten släppt vid skarvarna som jag blev varnad för. Inga luftbubblor mitt på än så länge. :x

Är det värt att fortsätta att måla eller är det bara att börja riva ner eländet? :S

Tapeten suger ena abnorma mängder färg, en hink gick loss på 600 kronor och täckte inte ens ena kortväggen... 3000kr bara för att "grunda" vävtapeten i ETT rum, jippie q(;^;)p

• DSCN5387.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSCN5386.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyr ett ångverktyg och riv ner istället, blir bättre och billigare. Dock lite mer jobb, men jag tror det är lönt istället.

Mycket intressant eftersom jag planerar ett liknande projekt. Kan tyvärr inte råda.

• Gilla
HerrSvedin
  • Laddar…
Fixartanten skrev:
Mycket intressant eftersom jag planerar ett liknande projekt. Kan tyvärr inte råda.

Bookmarka den här tråden så rapporterar jag hur det gick :)

Färgen behöver 4-6h att torka, så det får visa sig imorgon bitti huruvida vävtapeten gick tillbaka eller om den måste rivas. Det sitter papperstapet under med, frågan är hur den sitter...

Ångverktyg är rätt billiga va?

Har tre rum i huset med olika vävtapeter, kanske värt att köpa ångverktyg ist :)

Nån som kan rekommendera ett märke med ett hyfsat pris? :D

Hmm, på tal om ångverktyg så låter ju resultatet i denna tråd inte så kul... :S

http://www.byggahus.se/forum/faerg-mala-tapetsera/56208-ang-verktyg.html#4

digital skrev:
En kompis körde med en liknande ångapparat när han skulle ta ner tapeterna, med resultatet att limfärgen i taket föll ner i stora sjok. Däremot ville tapeten inte lossna som den skulle...
Har just målat fem(!) lager kvist- grund och lackfärg i paneltaket, känner inte för att sabba det q(;^;)p

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.