Hej
Blir halvt tokig..hur ska jag sätta/tapetsera denna vägg, får inte till det :(
Våderna går ju liksom inte jämt upp då väggen är ”sned” upptill

tacksam för pedagogisk stöd :)

• Inomhus, sluten vit dörr med mässingshandtag, beigea väggar, parkettgolv, del av svartvitt konstverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det mönsterpassning på tapeten? Det blir ju i så fall lite mer spill men i övrigt så får du skära till våderna så att de passar. Förstår inte riktigt vad du menar med att våderna går jämnt upp?

Jag antar att det tänks tapetsera sneväggen med, då är inte mönsteranpassad tapet nåt bra val.

Tanken var att tapetsera endast på väggen till vänster jämte dörren (rak mönster passning )

rak mönster passning

Centano Centano skrev:
Är det mönsterpassning på tapeten? Det blir ju i så fall lite mer spill men i övrigt så får du skära till våderna så att de passar. Förstår inte riktigt vad du menar med att våderna går jämnt upp?
Centano Centano skrev:

Ja det är inga problem? Eller exakt vad är problemet tänker du?

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Ser ju ut som det typ bara går åt 2 våder?

Det finns egentligen två alternativ du har att välja mellan här, två tillsynes olika tillvägagångssätt men själva utförandet är snarlikt oavsett vilket utav dom du väljer.

Alternativ ett:
Du börjar från vänster och arbetar dig sen vidare åt höger.

Alternativ två:
Du börjar från höger och sen sätter nästa våg till vänster om den första som du satte upp till höger.

De lärde tvistar än idag om vilket alternativ som är bäst. Jag rekommenderar att du sover på saken!

Lite bättre arbetsbelysning skadar nog inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.