9 137 läst ·
3 svar
9k läst
3 svar
Tapetsera på glasfiber
Visst är det fint med glasfiber och lättmålat är det också, men till slut kommer dagen när en mönstrad tapet lockar rejält. Så var fallet här när en fondvägg skulle upp i köket, övriga väggar fick behålla väven. Den som sitter från början är nåt som jag tror kallas GK100, det är väldigt fin struktur och man får gå rätt nära för att se väven.
Den måste gå att tapetsera på direkt, utan bredspackling. Tänkte jag. Det är ju en tegelmönstrad strukturtapet som ska upp, en sån där nonwoven. Målare jag frågade höll inte med, bäst att spackla. Men jag testade och det gick väldigt bra. Inget "lyser igenom" och tapeten sitter uppe (en målare menade att limmet bara skulle ta på topparna).
Okej, jag garderade mig lite genom att rolla på vävlim först, och sedan använde jag nonwoven-limmet och på med tapeten.
Vad tror ni, hur länge kommer jag att vara nöjd?
Den måste gå att tapetsera på direkt, utan bredspackling. Tänkte jag. Det är ju en tegelmönstrad strukturtapet som ska upp, en sån där nonwoven. Målare jag frågade höll inte med, bäst att spackla. Men jag testade och det gick väldigt bra. Inget "lyser igenom" och tapeten sitter uppe (en målare menade att limmet bara skulle ta på topparna).
Okej, jag garderade mig lite genom att rolla på vävlim först, och sedan använde jag nonwoven-limmet och på med tapeten.
Vad tror ni, hur länge kommer jag att vara nöjd?
Klicka här för att svara