1 883 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Tapetsera över kvartslist
Hej!
Ska tapetsera en gammal gästtoalett som nu är målad masonit (med råspont bakom). I hörnen sitter kvartslist och jag funderar på om jag ska ta bort den innan tapetseringen och isf, ska jag fylla eventuella hörnspringor med målarfog?
Anledningen till att jag funderar på att ta bort dem är att jag ska sätta plexi som stänkskydd i hörnet vid handfatet.
Ska tapetsera en gammal gästtoalett som nu är målad masonit (med råspont bakom). I hörnen sitter kvartslist och jag funderar på om jag ska ta bort den innan tapetseringen och isf, ska jag fylla eventuella hörnspringor med målarfog?
Anledningen till att jag funderar på att ta bort dem är att jag ska sätta plexi som stänkskydd i hörnet vid handfatet.
Medlem
· Blekinge
· 12 238 inlägg
Jag tror det kommer att se för jävla hempulat och slarvigt ut om du tapetsera över kvartslist. Ta ned dom, tapetsera in i hörnet ochn köp nya lister. Vill du ha plexiglaset in i hörnet kan du göra uttag i kvartslisten.
Kvartslister I hörn har man just för att parera rörelser i väggarna. Man tapetserar under dem o sen sätter man dit dem och tapetserar över från andra hållet. Och så spikas den såklart i den väggen som har tapeten över.
Således kan du ta bort dem (eller bända upp i pilla) och göra som ovan.
Således kan du ta bort dem (eller bända upp i pilla) och göra som ovan.
Klicka här för att svara