Hej, målade för ca ett år sedan mitt kök med Jotun Lady minerals revive. Tyvärr passade färgen inte alls, och nu funderar jag på en tapet istället. Dock hittar jag ingen information om det är en bra idé, och hur jag bör gå tillväga? Är det någon här som har försökt något liknande, och kan ge några tips? Tack på förhand
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det är normalt att man tapetserar på målade väggar. Ytan måste vara slät och om den inte är det så behöver du slipa eller bredspackla den slät.

Du behöver få bort allt fett från ytan så antingen slipa eller målartvätta.

https://www.byggahus.se/forum/threads/tapetsera-malad-vaegg.420754/
https://www.byggahus.se/forum/threads/tapetsera-pa-malad-vaegg.420223/
https://www.viivilla.se/inredning/farglara/stor-special-mala--tapetsera/
https://www.dinbyggare.se/forarbete-innan-tapetsering/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.