Hej,
Har en fundering på att tapetsera om vårat grovkök.
Kan man tvätta denna plasttapet som sitter och tapetsera på en ny?
Eller hur skulle ni gjort?
En tvättmaskin och golvbrunn finns i rummet
Gjort i mitten -70tal
Plastmatta med 10cm uppvik på vägg.
Tacksam för svar/Idéer

Mvh August
 
  • Grovkök med vit prickig plasttapet, tvättmaskin, bråte och vita jalusier för fönster, 70-talsstil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Plasttapet bör man riva ner och det brukar inte vara så svårt eftersom de håller ihop bra jämfört med papperstapeter.

Du bör nog byta ut plastmattan också eftersom man inte kan lita på att den håller tätt längre och vid renoveringar av rum med så gamla golvbrunnar ska brunnen också bytas ut. Eftersom avloppsrören börjar bli gamla och närmar sig utbyte är det väl lämpligt att byta dem också när man i alla fall tar bort mattan och byter brunn.
 
Tack för svar,
De e tapeten som e från -70, golvmattan byttes för 5-6 år sen och då även brunnen.
Så mest intresserad av och byta tapeten.
Hur blir bäst och göra?
 
BirgitS
Det var ju bra att brunn och matta redan är bytta. Som sagt det brukar inte vara särskilt besvärligt att riva ner plasttapeter eftersom de håller ihop bra. Däremot kan det vara svårt att få något annat att säkert fästa på plast.
 
Så du hade rivit ner den gamla tapeten och sedan tapetserat en ny tapet?
 
BirgitS
Ja
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.