Hej

Vi har skugglister som taklist i ett rum. De är skruvade, fogade och sedan målade med taket. Nu när vi skulle tapetsera så inser vi att listerna borde satts efter tapetsering. Har ni något tips vad vi ska göra? Kan man skära av tapeten under skugglisten, upp på skugglisten, eller borde vi ta bort listerna och 'göra om, göra rätt'?

• Vit texturerad vägg ovanför en vit golvlist mot en slät yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E eddoff skrev:
Hej

Vi har skugglister som taklist i ett rum. De är skruvade, fogade och sedan målade med taket. Nu när vi skulle tapetsera så inser vi att listerna borde satts efter tapetsering. Har ni något tips vad vi ska göra? Kan man skära av tapeten under skugglisten, upp på skugglisten, eller borde vi ta bort listerna och 'göra om, göra rätt'?
Om det är en nonwowen tapet så ska ju det ändå limmas på väggen. Sedan är det bara att ta tapetskrapan och dra under skugglisten. Kan vara bra att sätta skyddstejp på listen så att det inte kommer tapetklister på den i onödan.

T Tompafix skrev:
Om det är en nonwowen tapet så ska ju det ändå limmas på väggen. Sedan är det bara att ta tapetskrapan och dra under skugglisten. Kan vara bra att sätta skyddstejp på listen så att det inte kommer tapetklister på den i onödan.
Tack!
Japp, non-voven.
Jag är nybörjare på tapetsering, så ursäkta min okunskap! Tapeten har mönsterpassning så jag tänker att man skär av i efterhand. Menar du att jag ska skära av tapeten längs väggen så långt upp som möjligt och sen peta in tapeten under listen, eller skära mer mot listen så tapeten blir lite högre och sedan peta in den under listen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.