4 280 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
tapetsera dörrfoder och fönsterfoder??
Hej.
Mitt första inlägg
Har några dörrar, dörrfodrar samt fönsterfodrar som måste frächas upp.
Min första tanke var att måla allt. Jag började med att slipa en av dörrfodrarna
och insåg snabbt att det kommer att ta mig en evighet att få det snyggt.
Frågan är om man kan tapetsera dörrfodrarna, fönsterfodrarna och kamrarna istället?:blushing:
Mitt första inlägg
Har några dörrar, dörrfodrar samt fönsterfodrar som måste frächas upp.
Min första tanke var att måla allt. Jag började med att slipa en av dörrfodrarna
och insåg snabbt att det kommer att ta mig en evighet att få det snyggt.
Frågan är om man kan tapetsera dörrfodrarna, fönsterfodrarna och kamrarna istället?:blushing:
@Koste --tack för svaretd^_^b
Jag har tidigare sett tapetserade dörrar, så det är nog ingen fara. Men jag tänkte på dörr- och fönsterfodrar (listerna runt kamrarna har jag för mig :blushing
.
Har du någon erfarenhet av det?
Jag har tidigare sett tapetserade dörrar, så det är nog ingen fara. Men jag tänkte på dörr- och fönsterfodrar (listerna runt kamrarna har jag för mig :blushing
Har du någon erfarenhet av det?
@morsan
Jo de är släta.
hmmm
Finns det tapeter som är elastiska? Typ något som beter sig som eltejp? :wow:
Tänk va skönt det hade varit om någon snille uppfann tejp som man använde istället för färg.d^_^b Bara tejpa på. Tröttnar man så är det ta bort tejpet och tejpa med ny färg.
Jo de är släta.
hmmm
Finns det tapeter som är elastiska? Typ något som beter sig som eltejp? :wow:
Tänk va skönt det hade varit om någon snille uppfann tejp som man använde istället för färg.d^_^b Bara tejpa på. Tröttnar man så är det ta bort tejpet och tejpa med ny färg.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Bara att bita ihop och slipa/skrapa. Tapeter är djävulens påfund och borde komma med nedtagningsansvar, sätter man upp eländet ska man också vara ansvarig för att ta ner det, det är min övertygelse efter att ha rivit ner alla tapeter i vårat hus 
Börja inte ta genvägar i husenovering/fixning av hus. Har varit i så många hus där ägaren kluddat själv på så många ställen att det skulle gå fortare att och bli billigare att bygga nytt än att fixa till allt som ser för dj***ligt ut.
Det är lika lätt att göra rätt !!
Det är lika lätt att göra rätt !!
Tack alla ni som har svarat. Jag anställde en målare som fixade (eller fortfarande håller på att fixa) karmarna och fodrarna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Måla eller tapetsera på teakdörr
Färg, Måla & Tapetsera -
Tapetsera runt fönster utan fönsterfoder
Färg, Måla & Tapetsera -
Bredd på fönsterfoder och dörrfoder inomhus?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vart köpa allmoge golvsocklar, fönsterfoder och dörrfoder till ett helt hus?
Golv -
distans till dörrfoder/fönsterfoder
Byggmaterial & Byggteknik