Köpte en rulle dyr tapet till Jul, idag var det dags att montera....fyra våder behövde jag. Enligt huschefen var det bara detta mönster som funkade och det går bara att köpa på Svenskt Tenn för en halv förmögenhet.

Började kapa upp rullen på tapetbordet, allt ser ok ut. Rollar ut lim på väggen. Håller upp tapeten och ser plötsligt veck i tapeten som bara syns i släpljus.....2 av 3 våder paj, lim på väggen. Lite irriterad.

Ringer affären, dom har nya rullar i samma batch. Hämtar en rulle i butiken på strandvägen.

Kommer hem, får ut EN till våd ur denna rulle på 10m...så inihelvete irriterad.

Ringer till butiken som skickar en ny rulle med bud. Får ut EN våd ur den rullen. Börjar ge upp.

Så, en tripp till stan, ett bud till dörren och tre rullar tapet och en förbrukad arbetsdag senare fattas fortfarande en våd. Ringer butiken igen.

Imorgon 11:30 kommer en budbil med TRE nya rullar (tyvärr ur samma batch så vi vet att det kommer vara problem) men EN ynka våd ska jag väl ändå få ut.

Tapeter är dyra på Svenskt Tenn och produktionsfel kan alla råka ut för men givet situationen får man säga att butiken levererar kundservice i toppklass.

Färgglad blommönstrad tapet monterad på vägg i ett hus med tapetverktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Köpte en rulle dyr tapet till Jul, idag var det dags att montera....fyra våder behövde jag. Enligt huschefen var det bara detta mönster som funkade och det går bara att köpa på Svenskt Tenn för en halv förmögenhet.

Började kapa upp rullen på tapetbordet, allt ser ok ut. Rollar ut lim på väggen. Håller upp tapeten och ser plötsligt veck i tapeten som bara syns i släpljus.....2 av 3 våder paj, lim på väggen. Lite irriterad.

Ringer affären, dom har nya rullar i samma batch. Hämtar en rulle i butiken på strandvägen.

Kommer hem, får ut EN till våd ur denna rulle på 10m...så inihelvete irriterad.

Ringer till butiken som skickar en ny rulle med bud. Får ut EN våd ur den rullen. Börjar ge upp.

Så, en tripp till stan, ett bud till dörren och tre rullar tapet och en förbrukad arbetsdag senare fattas fortfarande en våd. Ringer butiken igen.

Imorgon 11:30 kommer en budbil med TRE nya rullar (tyvärr ur samma batch så vi vet att det kommer vara problem) men EN ynka våd ska jag väl ändå få ut.

Tapeter är dyra på Svenskt Tenn och produktionsfel kan alla råka ut för men givet situationen får man säga att butiken levererar kundservice i toppklass.

[bild]
Snyggt, hade varit intressant om man fick se vecket i tapeten?

Svårfotat, men här är ett försök. Går tvärs över hela bredden och igenom tapeten, så det ser likadant ut på baksidan fast lite värre.

Hand som håller tapet med en stor spricka som går genom mönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MathiasS MathiasS skrev:
Svårfotat, men här är ett försök. Går tvärs över hela bredden och igenom tapeten, så det ser likadant ut på baksidan fast lite värre.

[bild]
Riktigt tråkigt men skönt att du fick nya iaf även om det krävs en massa rullar ibland ;)(y)

Ja shit happens antar jag, men bra fixat av Svenskt Tenn får jag säga.

Hemmakatten
Har samma erfarenhet från både Nordiska Galleriet och Svenssons i Lammhult som jag beställt varor från hit till Portugal. Fenomenal service.

Tror möjligtvis att det beror på deras dyra varor, då måste man ha bra service för att motivera priserna.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.