Jag står i kast med att riva ned vävtapet från betongvägg i källare. Tanken är att måla med diffusionsöppen färg sedan. Utmaningen är nu att få bort luddet som blir kvar på stora områden! Jag har provat ånga, vattenspruta, tapetborttagningsmedel och stålskrapa med det sitter som berget och kladdar bara fart sig mer i betongen. Vad har ni för tips?
 
  • Betongvägg i källare med rester av vävtapet som sitter kvar trots renoveringsförsök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag körde bort liknande med en betongslip giraff. Det dammar som bara den och den drar en del gropar men det gick rätt bra att köra i lite husfix sen...
 
Tack för tipset! Tänkte inte på att vi hade en väggslip. Visserligen ingen giraff men det är ganska lågt i tak så jag nådde ändå. Det var betydligt enklare och roligare än skrapning och slipning med kloss ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.