Haha, din cellulosasvamp är nog bäst i år! Hjärnan fattar inte riktigt förrens efter ett par sekunder
Använd plastkniven. Tag bort den vita skyddsplasten, bara i vägen.
Akta er för den i metall. Rostar och blir då värdelös.
Jobbade som målare för länge sen och lärde mig då att rost, snus och blod är omöjligt att få bort om man har fått det på tapeten, Tro mig jag vet av egen erfarenhet.
Viktigast är att man byter blad ofta. Trasar sönder tapeten annars.
Använde tapetkniven för att skåra vid golvlist medan jag använder 9mm brytbladskniv för att skära vid tak.
Tips. Ha en stor kraftig plånbok i bakfickan och slå av bladet på den. Funkar kanon.
Akta er för den i metall. Rostar och blir då värdelös.
Jobbade som målare för länge sen och lärde mig då att rost, snus och blod är omöjligt att få bort om man har fått det på tapeten, Tro mig jag vet av egen erfarenhet.
Viktigast är att man byter blad ofta. Trasar sönder tapeten annars.
Använde tapetkniven för att skåra vid golvlist medan jag använder 9mm brytbladskniv för att skära vid tak.
Tips. Ha en stor kraftig plånbok i bakfickan och slå av bladet på den. Funkar kanon.
9 mm brytbladskniv??? Måste ju se ut som en slalombana i takvinkeln. Plastknivarna rostar ej, men dom är däremot svajjigare.
Ok. Men blir inte bladen slöa?
Kan man bryta av bladen på en brytbladskniv menar du?...
Redigerat:
Använd gärna en tapetlinjal som guide istället. Det är lätt hänt att man inte får ordentligt tryck eller slinter med bredspackeln. och då säger ni att en tapetlinjal blir på tok för lång... kan säga att det blir den inte, jag tog fram bågfilen och kapade den 55 cm. Perfekt för en våd och den andra delen kapade jag i 73 cm vilket är perfekt för 68-70cm våder.Lobo69 skrev:
Vad gäller kniven så använder jag den mindre modellen av brytbladskniv i plast som kostade mig en tia. Därför kostade jag på mig två stycken. Den är lätt och det är ingen risk att man skadar tapeten om man skulle komma åt den med kanten. sen kan man köpa nya brytblad i 10-pack vilket jag gör ofta. Tror bestämt att det var biltema jag köpte kniven på...
Åsa, vad gäller svampen så är det ingen svamp. det är ett sittunderlag av tjockare modell. Dessutom så upptäckte jag att bilden var i perfekt storlek som bakgrundsbild på skärmen så där är den nu. Känner ni att ni vill hänga med i modet så högerklicka på bilden och lägg den som bakgrundsbild...
Kan du ordna den i 16x9 format Jens? Ser lite konstig ut på min skärm 
Lite vapenvård får man allt ägna sig åt... den i metall tycker jag är helt klart bäst, stabil som få. När du tapetserat klart för dagen tar du bara och sköljer/torkar av den.Lobo69 skrev:
Sätt en bit maskeringstejp på baksidan för att undvika grå/svarta märken på matt färg.
Körde med den svarta i plast ett tag, men det var bara något rappel tycker jag...
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer