Hej,
Jag ska tapetsera om ett rum och har därför rivit ner de lager tidigare med tapet. Problemet är dock att det sista lagret sitter riktigt hårt på vissa ställen och för att få bort en kvadratcentimeter krävs en kvart med fingrarna och diverse verktyg.
Efter att ha skjutit på detta i flera månader tack vare denna tidsdödare så tänkte jag ställa en enkel fråga: Finns det någon slags slip att hyra/köpa som man bara kör över hela väggarna? Så att det blir slätt nog att tapetsera utan att det efteråt ser galet ut, det är mitt mål. Att tillägga är att det är gipsväggar.
Stort tack på förhand för all typ av hjälp

Jag ska tapetsera om ett rum och har därför rivit ner de lager tidigare med tapet. Problemet är dock att det sista lagret sitter riktigt hårt på vissa ställen och för att få bort en kvadratcentimeter krävs en kvart med fingrarna och diverse verktyg.
Efter att ha skjutit på detta i flera månader tack vare denna tidsdödare så tänkte jag ställa en enkel fråga: Finns det någon slags slip att hyra/köpa som man bara kör över hela väggarna? Så att det blir slätt nog att tapetsera utan att det efteråt ser galet ut, det är mitt mål. Att tillägga är att det är gipsväggar.
Stort tack på förhand för all typ av hjälp
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Köp en billig väggfärg på tex Rusta och rolla den på väggen. Låt det torka och slipa sedan för hand eller med excenterslip det värsta ojämna. Spackla och slipa sedan innan du tapetserar.
Om du slipar med slipmaskin får du vara beredd på att det dammar.
Om du slipar med slipmaskin får du vara beredd på att det dammar.
Medlem
· Västra Götaland
· 22 inlägg
Bara att hyra dammsugare till slipmaskinen så är problemet löst.HandySmurf skrev:
Klicka här för att svara