Har haft en målare som tapetserat om större delen av mitt hus. Nu efter ca 3 veckor så har endel hörn upptill mot taket börjat släppa. Handlar om ca 3cm per hörn och kanske 5-6 ställen. Hur fixar jag detta eller kan jag reklamera arbetet till han tror ni och få det fixat?

Han har inte gjort jobbet fackmannamässigt eller så hade han otur så det är väl klart att du kan reklamera.

Lite skrev:
Han har inte gjort jobbet fackmannamässigt eller så hade han otur så det är väl klart att du kan reklamera.
Ok ska ringa honom på måndag. Men hur åtgärdas det? Tar man en spruta och går bakom med lite tapetklister?

Lämnar det vidare. Ville bara säga att det ska reklameras

Bricco skrev:
Ok ska ringa honom på måndag. Men hur åtgärdas det? Tar man en spruta och går bakom med lite tapetklister?
Helt rätt! Om det är en blåsa brukar man gå in med en klisterspruta men om det är skarvar så brukar åtminstone jag ta en liten pensel och smeta på lite nytt klister.

Nu har han varit här och bättrat på i skarvarna. Men ca 3 veckor senare har det kommit bubblor nu längs en horisontel list. Det är ca 30 cm långt och 2-3 cm brett. Det är säkert 2 månader sen nu som arbetet gjordes. Hur lång tid efter kan man reklamera anser ni? Kan det fortsätta släppa i månader/år efter eller sätter det sig till slut? Inte helt kul. Arbetet är gjort mot kvitto.

Tydligen inte helt ovanligt idag med vissa papperstapeter, reklamera men häng inte målaren för det eftersom det kan mycket väl vara lim/tapet som jäklas.

/Kent

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.