Hej! Söker tapet till köket som vi håller på att bygga ut och hoppas att ni här har lite tips att komma med! :-) Ni får gärna tipsa om annat än själva tapeten också. Har fått jättebra tips om golv när jag frågat här förut; TACK ör dem!

Kort beskrivning av drömköket:
Ca 35 kvm stort. Vitmålat pärlspontstak. Rutigt golv (marmoleums mörkgrå varvat med deras ljusgrå plattor på diagonalen, lite som sneda schackrutor.) Vet inte köksluckor ännu men det blir vitmålade i alla fall, kanske ramluckor eller någon som Ikeas ståtlucka (fast det har jag fått tips om här att det kanske blir för randigt, funderar mer på detta). Är kär i kvänumkök men det fungerar inte för plånboken...
I matdelen av köket blir det hög pärlspont på väggarna. Vitmålad kanske 150 cm hög. Nån platsbyggd sittbänk mellan två fönster i ett hörn.
Tänk er lite gammeldags stil med moderna inslag!
Vad ska man ha för tapet? Å ena sidan kanske man vågar vara lite "vild" med tanke på att det inte blir så mycket tapet pga att pärlspontspanelen tar upp en stor del av väggytan. Att man vågar sig på sig på en mönstrad tapet... Å andra sidan är golvet rutigt och det kanske upplevs som för rörigt om man vågar mer med tapeten??? Har tänkt mig lugna färger i övriga huset. Ljust.
Har ni idéer så vore jag glad! När jag sett bilder på kök som stämmer in på min beskrivning har jag tyvärr inte sett något tapetförslag... Att ha pärlspont hela ägen upp till taket är inget alternativ då vi har vitmålad pärlspont i taket också.
Tanken är alltså att det ska passa in i vårt 20-talshus. Gillar en gammeldags stil men tänker inte köpa all inredning på auktion utan tycker att det kan vara fint med moderna inslag också!
Nån som vill tipsa? /Mejram

Vi har vit pärlspont som är ca 130 hög. till det har vi en sandberg tapet. blev väldigt snyggt. lite lantligt. sandbergs tapeterna är ganska dyra ligger runt 600:- rullen men det bli ju inte jätte mycket tapet. Men de har många fina. Tror att den katalog som vi tog våran ur heter Sophie. där fanns många fina.

Som sagt så har vi vitt bröstpanel, mörkgrått klinkergolv, gräddvita luckor och våran tapet går i gräddvit. Blev fint.

Här kommer lite blider.

• Bild 161.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 162.jpg
    Skapa konto
  • Bild 163.jpg
    Skapa konto
Nejmen titta, det där är ju Svante som jag tipsade om i den andra tråden du startade Mejram!

Å vad fint Annrisen!! Och tack igen för ditt svar Linska. Ni har bra smak båda två tycker jag osm också gillar Sandbergtapeterna jättemycket! Fina bilder Anneisen, snyggt kök!! (Varifrån har ni köpt själva köket?)
/Mejram

Vi har beställt det från ett lokalt snickeri som ligger i Boda utanför Veltanda, småland. Men det är nog inte så svårt att få ta i liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.