54 961 läst ·
218 svar
55k läst
218 svar
Tänt var det här!
Du borde bli bortplockad från forumet! Du är en ytterst otrevlig person som är ute efter bråk. Sedan jämför du äpplen och päron, hela tiden.Staffans2000 skrev:
En seriös sprängare/entreprenör skall göra detta, sedan finns det säkert de som slarvar... Dessutom skall närliggande fastigheter besiktigas (om man vill undvika "falska fel") före sprängningsstart och efter slutlig sprängning.T trotomduvill skrev:
Redigerat av moderator:
Fast nu har jag för något år sedan bott i ett område för de sprängde och de informerade inte om det. Dock gjordes en lätt besiktning.R roli skrev:
Det ingår i din skyldighet som samhällsmedborgare, att känna till. Skulle jag säga. Liksom för Hesa Fredrik och att inte klättra upp på järnvägsväxlar etc.T Trotomduvill skrev:
Staffans
Du är så duktig Staffan! Har du tänkt på alla barn som finns i området o som leker i lekparken etc...ska de också förstå sådant eller ska de hållas inne i veckor pga bygget?Staffans2000 skrev:
Och vart ska de ta vägen då? Vid ett bygge kan det smälla flera ggr varje dag...och tidpunkterna är inte informerade...så alla barn ska hållas inne om jag förstår dig rätt?! För detvar ju ett föräldraansvar....Staffans2000 skrev:
Tack för visad förståelse och empati, saknas helt hos vissa tydligen!!T Trotomduvill skrev:
Mycket raljerande och generaliserande i denna tråd tyvärr!
Skiter i materiella skador som takpannor och annat trams! Är genuint orolig för personskador. Denna signal ljuder några sekunder innan de skjuter, vilket de som sagt gör 5-10 ggr/dag. Man har inte lång tid på sig inte!
Är väldigt lätt att sitta på kammare i säkerhet och raljera! Har ju tappat förtroendet på sprängaren så att sägs. Hur ska jag som helt oinsatt privatperson göra för att det inte ska hända igen, det är frågan!
Det är sprängarens ansvar.
Du har ju redan gjort lite vad jag förstått, o även fått lite här.Pelleplutt78 skrev:
Tack för visad förståelse och empati, saknas helt hos vissa tydligen!!
Mycket raljerande och generaliserande i denna tråd tyvärr!
Skiter i materiella skador som takpannor och annat trams! Är genuint orolig för personskador. Denna signal ljuder några sekunder innan de skjuter, vilket de som sagt gör 5-10 ggr/dag. Man har inte lång tid på sig inte!
Är väldigt lätt att sitta på kammare i säkerhet och raljera! Har ju tappat förtroendet på sprängaren så att sägs. Hur ska jag som helt oinsatt privatperson göra för att det inte ska hända igen, det är frågan!
Det jag hade gjort är som vi skrivit innan;
1. Polisanmäla.
2. Kontakta ansvarig på bygget.
3. Dokumentera.
Lycka till.