26 122 läst ·
153 svar
26k läst
153 svar
Tänkte ev köpa detta hus - Bra eller dåligt?
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=hemnet&ObjektGID=OBJ1240_1287279919
Som referens på hur prisläget är i Huddinge. Länk till hus med accepterat pris 5,950,000 kr. Bud på 8,125,000 kr.........
marknaden här har verkligen börjat ta sig!
Edit: fast flertalet fina hus verkar ändå gå för runt utgångspriset.....
Som referens på hur prisläget är i Huddinge. Länk till hus med accepterat pris 5,950,000 kr. Bud på 8,125,000 kr.........
marknaden här har verkligen börjat ta sig!
Edit: fast flertalet fina hus verkar ändå gå för runt utgångspriset.....
Redigerat:
Hur gick det?phattrance skrev:Vi har bett mäklaren att kontakta säljaren o skicka över info om vilka det är som byggt badrummen samt elen. bett även om slutbevis. Så fort vi får infot så är det bara att kolla upp ifall dom använt sig av godkända firmor. Ifall dom inte använt sig av godkända firmor / gjort allt själv så blir det bara att hoppa av budgivningen som kommer att starta ikväll.
För att vara ärligt så tror jag inte att säljaren / mäklaren kommer att höra av sig med infot, då vi frågade efter dessa för 2 dagar sedan (samma dag som första visningen). Hade säljaren varit intresserad av att gå ut med infot så skulle vi ha fått infot vid det här lagret.
jag skickade även ett mail till säljaren (tomas) via firmans webbsida för 2 dagar sedan utan något svar...
Kan få köpa mitt för 3,5.... 
Off topic, men märklig budgivning på det huset. Nu är högsta budet 6,5 miljoner, men budgivare 1 ser ut att ha bjudit över sitt eget bud. Ser ur som att det har tagits bort bud?Byggis1976 skrev:
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 836 inlägg
Tror att ni pratar förbi varandra, jag håller med om att budgivningen på huset från inlägg 138 ser märklig ut, budgivaren har bjudit över sig själv.
Men även huset som tråden handlar om har en konstig budhistorik, ingen har bjudit det begärda priset, första och enda budet ligger 250k över, Förklaras troligen av inlägg 140.
Men även huset som tråden handlar om har en konstig budhistorik, ingen har bjudit det begärda priset, första och enda budet ligger 250k över, Förklaras troligen av inlägg 140.
Nej det har bara varit ett bud på huset och det är på 6 milj kr och det är budgivare nr 1 som budat. Verkar som att det inte är någon annan som budat änhempularen skrev:Tror att ni pratar förbi varandra, jag håller med om att budgivningen på huset från inlägg 138 ser märklig ut, budgivaren har bjudit över sig själv.
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Ja, båda husen har en konstig budgivning där historiken gjorts om av mäklaren. På huset i Gladö Kvarn har flera höga bud tagits bort och på huset i Segeltorp finns bara en budgivare kvar. När jag kollade sist iaf.