Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    296
P
BirgitS BirgitS skrev:
Tråkigt för din bror och själv har jag erfarenhet av att plötsligt få eksem som inte har att göra med något vaccin. Men det har ju inget att göra med det som Blodsoppen skrev och som jag svarade på.
Det var ju lite det med att det som var negativt om vaccin fick inte tas upp och omgående slogs ner av läkare. Förvisso kan inte dessa läkarna ett jädrans skit då det är de så kallade hyrläkarna som jobbar hos oss =)

Tycker det ändå är lite roligt, exakt alla trådar om vaccinen och covid slutar i samma anda med hundratals diagram länkar och dylikt.
Hur kommer detta sig egentligen?

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
C
BirgitS BirgitS skrev:
Omikron dominerade långt tidigare för v.1 stod BA.1 för 3158 av 4261 helgenomsekvensierade PCR-tester (dessutom förekom ett antal andra omikronvarianter: [länk]
BA.2 dominerade redan v.5 så jag vet inte varifrån du har fått v.7.

Man kan behöva vård bara några dagar efter att man har fått symtom, blanda inte ihop dem med behov av IVA som brukar ske kring 10 dagar efter symtomdebut. Så finns absolut ingen anledning att börja kolla först från v. 10 för det blir fel.

När det gäller avlidna av covid så visar ju Socialstyrelsens statistik att antalet börjar öka redan v.1 under den vågen och max inträffar v.4.

Så man ska verkligen inte börja titta från v. 10 för det blir helt fel om man ska studera omikrons första våg.

Nu blandar du ihop åldersgrupper. Det är inte barn som avlider men de står för den stora gruppen ovaccinerade. De som avlider är oftast över 80 år som Socialstyrelsens statistik visar och i den åldersgruppen var mer 89 % vaccinerade då.

Nedgången under vårvintern sammanfaller med minskad smittspridning i kombination med att en mycket stor andel av befolkningen redan har haft omikron. Vårvintern (mars) inträffar ju efter vågen (toppen i smittspridningen infaller kring månadsskiftet jan-feb.).

Bra att vi kan enas om någonting.
Du har rätt i den började dominera innan, men valde v.7 eftersom FoHM:s tabeller då visar 0 fall av övriga varianter.

Slutsatsen blir samma även om man börjar räkna några veckor tidigare.

Jag tittade på antal avlidna och du skriver om vård och IVA, så att inte ha med någon fördröjning ger bara att det blir mer fel.

Det hade varit bra om FoHM hade fortsatt att redovisa sina analyser (åldersfördelat) och inte slutat med det v.12-2022. Det borde ju finnas tillräckligt underlag för det nu när det gått lite längre tidsperiod.

BirgitS
Rkarlsson skrev:
Det var ju lite det med att det som var negativt om vaccin fick inte tas upp och omgående slogs ner av läkare. Förvisso kan inte dessa läkarna ett jädrans skit då det är de så kallade hyrläkarna som jobbar hos oss =)

Tycker det ändå är lite roligt, exakt alla trådar om vaccinen och covid slutar i samma anda med hundratals diagram länkar och dylikt.
Hur kommer detta sig egentligen?
Men media har ju skrivit mängder om biverkningar av vaccin så det är ju direkt felaktigt att påstå att media aldrig skriver något negativt om vaccin.

I din brors fall så skulle jag tro att läkarna under alla år har stött på fall av plötsligt uppkommande eksem så varför skulle de tro att det just i din brors fall beror på vaccinering. Däremot om det blir mer frekvent (statistik) så då kommer ju läkarna och läkemedelsverket att reagera, för det ju precis det som hände med blodkoagulationsrubbningarna efter AZ-vaccinet och narkolepsi efter svininfluensavaccinet. I sig sjukdomar som förekommer lite då och då men som då blev vanligare.

Hur kan man prata om för- och nackdelar med vaccin för befolkningsgrupper utan att underbygga sina åsikter med resultat av studier och statistik?
Det blir väl lite meningslöst om man bara ska prata om enskilda anekdotiska händelser.

• Gilla
  • Haha
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
C Chrillechrill skrev:
Slutsatsen blir samma även om man börjar räkna några veckor tidigare.
Om du menar slutsatsen att vaccinering inte minskar risken att dö i covid så håller jag inte alls med om det.
C Chrillechrill skrev:
Det hade varit bra om FoHM hade fortsatt att redovisa sina analyser (åldersfördelat) och inte slutat med det v.12-2022. Det borde ju finnas tillräckligt underlag för det nu när det gått lite längre tidsperiod.
De har förstås låtit folk återgå till sina ordinarie arbetsuppgifter i år, vilket leder till att bara statistik som är mer lik den som tas fram för influensan etc. tas fram.

P
BirgitS BirgitS skrev:
Men media har ju skrivit mängder om biverkningar av vaccin så det är ju direkt felaktigt att påstå att media aldrig skriver något negativt om vaccin.

I din brors fall så skulle jag tro att läkarna under alla år har stött på fall av plötsligt uppkommande eksem så varför skulle de tro att det just i din brors fall beror på vaccinering. Däremot om det blir mer frekvent (statistik) så då kommer ju läkarna och läkemedelsverket att reagera, för det ju precis det som hände med blodkoagulationsrubbningarna efter AZ-vaccinet och narkolepsi efter svininfluensavaccinet. I sig sjukdomar som förekommer lite då och då men som då blev vanligare.

Hur kan man prata om för- och nackdelar med vaccin för befolkningsgrupper utan att underbygga sina åsikter med resultat av studier och statistik?
Det blir väl lite meningslöst om man bara ska prata om enskilda anekdotiska händelser.
I detta fallet så uppstod problemet ju efter han fick sticket. Så varför de inte lyssnar och ville kolla upp det visar på total inkompetens. Det var ju för all del hyrläkare som bara bryr sig om att plocka timmar så det blev väl lite fel. Kanske en stationerad fast anställd hade brytt sig.

Men ingen får veta vad som hände i detta fallet.

Det är fördelar i vissa fall och nackdelar i vissa fall. Som tur är så är det fördel för de flesta. Man drar sin lott helt enkelt.

• Gilla
Uwe H och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Rkarlsson skrev:
I detta fallet så uppstod problemet ju efter han fick sticket. Så varför de inte lyssnar och ville kolla upp det visar på total inkompetens. Det var ju för all del hyrläkare som bara bryr sig om att plocka timmar så det blev väl lite fel. Kanske en stationerad fast anställd hade brytt sig.

Men ingen får veta vad som hände i detta fallet.
Det finns inget sätt att ta reda på varför en person plötsligt får eksem utom att vänta på att det inträffar fler gånger och då försöka få fram ett samband med vad som inträffade några dagar tidigare.
Rkarlsson skrev:
Det är fördelar i vissa fall och nackdelar i vissa fall. Som tur är så är det fördel för de flesta. Man drar sin lott helt enkelt.
Ja, så är det ju.

Rkarlsson skrev:
I detta fallet så uppstod problemet ju efter han fick sticket.
Jag känner folk som slagit i tån efter att ha ätit pytt-i-panna. Vi måste genast förbjuda denna farliga rätt!

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
skogaliten och 9 till
  • Laddar…
tompas11 tompas11 skrev:
DIED SUDDENLY
A damning presentation on the truth about the greatest ongoing mass genocide in human history.
Den handlar om vaccinet. Balsamerare i USA och England visar vad de hittar i blodådrorna hos avlidna vaccinerade personer. Något de aldrig sett tidigare. Se dokumentären - om du vågar!

[länk]
O herregud. Jag trodde i min enfald att inga i Sverige gått på all sån här konspirationsdynga för de mentalt mindre kompetenta. Har sett samma pinsamma argumentation på en sajt som heter sorryantivaxer där man kunde läsa om hur de efterlevande i religösa amerikanska familjer fortsätter spy ur sig sån här skit efter att halva feta familjen och släkten dött i covid. Man tror liksom inte att det kan finnas så sorgligt dumma människor. Men hjärntvätten av idioter är verkligen supereffektiv på facebook.

Nå, facebook skulle jag aldrig få för mig att ha och här får jag väl helt enkelt blockera kommentarerna från de två tomtarna. För att argumentera med dem är garanterat 100% meningslöst. Men ändå, tack till er som försöker.

• Gilla
  • Haha
RoAd och 9 till
  • Laddar…
K
Rkarlsson skrev:
Brorsan fick erfarenheten att hans bieffekter med eksem (som han aldrig nånsin haft innan) var bara trams. Så fort han nämnde att bieffekten kom efter sprutan så var det NEJ.
Och det var ändå 3 läkare han tog kontakt med i olika led.
Nu gick det bort efter nån månad men ändå. Han anmälde inte bieffekten dock.

Så inget negativt, absolut inte =) Även om det var en enkel.
När jag drabbades av eksem hade inte jag heller haft det innan!

• Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
P paralun skrev:
Jo kort så föredrar jag den samlade läkarvetenskapens kunskap.
Läkarna har ju ingenting med balsamering att göra. Då blir det svårt för dom att yttra sig. Du kanske är dåligt påläst om vad balsamering innebär?

• Haha
  • Gilla
tompas11 och 2 till
  • Laddar…
R
tompas11 tompas11 skrev:
Varken paralun (23:41) eller RoAd (00:02)har uppenbarligen inte sett dokumentären innan ni skrivit era kommentarer, vilket säger en hel del.
Det är ingen dokumentär, det är konspirationsteoretiskt trams. Du vet dessutom inte om jag sett den, eller hur?

Vad tyckte du om debunkningen jag postade? Läste du den?

tompas11 tompas11 skrev:
Dr. John Campbell har varit en ivrig förespråkare under flera år för att alla som kan ska ta vaccinet.
Nu har han fått något att fundera över. Things Have Changed (Dylan)
More vaccines causes more infections
[länk]
Rumble igen. Hur fungerar peer review på denna vetenskapliga publikation? Vilka kontrollerar att det som presenteras är korrekt?

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Finner ingen anledning till att den inte skulle vara trovärdig.
Att bigfoot och bilder på UFOn är med i inledningen gör i.a.f. mig tveksam :)

Varför skulle balsamerare vara en mindre trovärdig grupp???
Än de vetenskapsmän som forskar i virus- och vaccinfrågor? För att balsamerare inte har någon medicinsk utbildning i allmänhet och speciellt inte inom dessa områden är väl det enkla svaret.

• Gilla
  • Haha
skogaliten och 10 till
  • Laddar…
P
K Klacken skrev:
När jag drabbades av eksem hade inte jag heller haft det innan!
Nej du har samma expertbedömande som dessa läkarna antagligen.

I ett annat fall som inte har med virus att göra eller vaccin så fick jag leka läkare med hyrläkaren. Alltså jag berättade vad han skulle göra.

K
Rkarlsson skrev:
Nej du har samma expertbedömande som dessa läkarna antagligen.

I ett annat fall som inte har med virus att göra eller vaccin så fick jag leka läkare med hyrläkaren. Alltså jag berättade vad han skulle göra.
Vad rekommenderade du att han skulle göra? Åderlåtning eller något annat välbeprövat?

• Wow
  • Haha
tompas11 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Det är ingen dokumentär, det är konspirationsteoretiskt trams. Du vet dessutom inte om jag sett den, eller hur?

Vad tyckte du om debunkningen jag postade? Läste du den?

Rumble igen. Hur fungerar peer review på denna vetenskapliga publikation? Vilka kontrollerar att det som presenteras är korrekt?

Att bigfoot och bilder på UFOn är med i inledningen gör i.a.f. mig tveksam :)

Än de vetenskapsmän som forskar i virus- och vaccinfrågor? För att balsamerare inte har någon medicinsk utbildning i allmänhet och speciellt inte inom dessa områden är väl det enkla svaret.
Dessa balsamerare med lång yrkeserfarenhet gör nu märkliga fynd och inte enstaka, utan många. Dessa fynd har dom aldrig stött på tidigare under deras yrkesliv. Förrän nu efter folk som är vaccinerade mot covid börjar dö .

• Haha
  • Gilla
Uwe H och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Dessa balsamerare med lång yrkeserfarenhet gör nu märkliga fynd och inte enstaka, utan många. Dessa fynd har dom aldrig stött på tidigare under deras yrkesliv. Förrän nu efter folk som är vaccinerade mot covid börjar dö .
Och du missade också att läsa sidan som RoAd länkade till?
Eller om du nu har läst den så kan du väl bemöta de argument som står där.

• Gilla
  • Haha
tompas11 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.