Tack!

Jag hittade en på kilramar.se för - hör och häpna - 495 spänn! Kändes inte som vad jag vill spendera på en sån tång. Måste ju kunna ta en gammal sketen tång och limma ett par träbitar med epoxy för att tillverka min egen...

Men ändå: Tack för hjälpen!

Vad hade du väntar dig? Var väl inte så farligt då den du länkar till har ett "svenskpris" på runt 300 spänn. Lägg till att det är en uddapryl på en niomiljonersmarknad så är en femhundring inte så way off...

Stickan56
uffe_sthlm skrev:
Tack!

Jag hittade en på kilramar.se för - hör och häpna - 495 spänn! Kändes inte som vad jag vill spendera på en sån tång. Måste ju kunna ta en gammal sketen tång och limma ett par träbitar med epoxy för att tillverka min egen...

Men ändå: Tack för hjälpen!
Bra verktyg är ju halva jobbet och det kostar att ligga på topp. :D

MVH Stickan

En vanlig falstång fungerar utmärkt. Finns för 259:- på biltema.

S
jupp. limma fast gummi eller annat så tyget ej glider bara

Falstången från biltema med lite gummi på insidan järnen verkar kunna funka! Tack!! =)

Frågor om e-bay (har aldrig handlat där): hur funkar betalningen? Finns det en tredje part i processen? Vad garanterar att objektet 1) finns och 2) hamnar i köparens händer? Ett par hundringar kan väl kvitta om man skulle ha otur, men ändå intressant att veta!

S
finns ju inga garantier. funkar väl som tradera. ärlighetssystem.
köp i sverige. enklare att reklamera.

SBH skrev:
finns ju inga garantier. funkar väl som tradera. ärlighetssystem.
köp i sverige. enklare att reklamera.
Nja, e-bay är klassen bättre än Tradera. Dels finns det ganska många företag som har en e-bay shop, förmodligen i stället för att ha en egen web-shop. På Tradera känns det som om andelen rent skräp, och begagnade loppisprylar är högre än på e-bay.
Det vanligaste betalsättet på e-bay är via paypal, och ditt vanliga kredit/betal-kort.
Men visst, man kan bli lurad, det kan vara en tegelsten i paketet.

se38005 skrev:
...
Det vanligaste betalsättet på e-bay är via paypal, och ditt vanliga kredit/betal-kort.
e-bay har dessutom möjligheten till fler betalsätt. En tredje part som sköter pengarna åt båda parter så leverans finns innan betalning gjorts.

Dock, det svaret gäller egentligen bara utomlands. ebay äger Tradera och har länge valt att i Sverige ha Tradera som sin synliga del. Får se vad de gör framöver.

--- Mats ---

Stickan56
se38005 skrev:
Nja, e-bay är klassen bättre än Tradera. Dels finns det ganska många företag som har en e-bay shop, förmodligen i stället för att ha en egen web-shop. På Tradera känns det som om andelen rent skräp, och begagnade loppisprylar är högre än på e-bay.
Man använder väl Paýpal för att slippa betala för tegelstenen. Eller?

MVH Stickan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.