12 209 läst ·
124 svar
12k läst
124 svar
Tändstift som inte sluter tätt
Provat justera förgasaren? Kan ju vara en slump att den går bättre efter du grejat med tändstiftet. Motorn/förgasaren blivit mer genomvarm under tiden du grejat med stiftet och bränsleblandning stämmer bättre sen.
Jag misstror inte maskintok på något sätt så det han säger ligger det nog nått i.
Vill bara inflika att de motorer (2taktare) jag haft med lösa stift har spikat sönder. Tändstiftet som sitter löst får inte kylning vilket leder till glödtändning och motorn spikar sönder. Det i sig leder till tappad kompression och starsvårigheter.
Vill bara inflika att de motorer (2taktare) jag haft med lösa stift har spikat sönder. Tändstiftet som sitter löst får inte kylning vilket leder till glödtändning och motorn spikar sönder. Det i sig leder till tappad kompression och starsvårigheter.
en sådan här motor reagerar inte på detta sätt om det vore förgasaren eller justering..
Skulle det vara tjuvluft så skulle även högt varvtal vara uteslutet eller så skulle den inte orka upp...
samt att den skulle gå väldigt oroligt på lågvarv.. Eller inte ha någon tomgång alls.
Skulle det vara tjuvluft så skulle även högt varvtal vara uteslutet eller så skulle den inte orka upp...
samt att den skulle gå väldigt oroligt på lågvarv.. Eller inte ha någon tomgång alls.