Hej! Jag fick tag i en nätt trimmer, billigt då den ej startade. Hade/har gnista, nytt orginaltändstift, provat med startgas, nada händer, inte ens en puff.

Läst mkt här om gnista med o utan komp, plockade just isär så jag kom åt tändspolen.

Lossade den dock inte när jag mätte, kanske måste den loss för att multimetern ska ge rätt utslag?

Gav 0.9 i alla fall, jag har 3-4 på tändspolar som sitter i B&S.

Någon som vet vad som är ok på en trimmer/röjsåg ev mindre motorsåg vad gäller ok siffror för en tändspole?

Så jag inte bara köper en ny spole i onödan..

/Robban

• Tändspole till trimmer med ansluten tändkabel och tändhatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
R RobbanMar skrev:
Hej! Jag fick tag i en nätt trimmer, billigt då den ej startade. Hade/har gnista, nytt orginaltändstift, provat med startgas, nada händer, inte ens en puff.

Läst mkt här om gnista med o utan komp, plockade just isär så jag kom åt tändspolen.

Lossade den dock inte när jag mätte, kanske måste den loss för att multimetern ska ge rätt utslag?

Gav 0.9 i alla fall, jag har 3-4 på tändspolar som sitter i B&S.

Någon som vet vad som är ok på en trimmer/röjsåg ev mindre motorsåg vad gäller ok siffror för en tändspole?

Så jag inte bara köper en ny spole i onödan..

/Robban
Hittar inte hur man tar bort en postning…

Hm, hittade precis en bra video som förklarar en del…. Skillnad på värden för 4-takt o 2-takts tändspolar, o slår mig på fingrarna att jag måste ta loss spolen för att få rätt värde.

Jag som försökt leta svar innan jag gav mig på en fråga här, och hittar svaret precis efter..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.