Hej,

Vi hade en byggfirma hos oss i vintras som la nytt tak på vårt garage. Är lite "vågigt", så vatten ansamlas på flera platser. Som jag förstått det är det svårt att få helt slätt när man gör det vid lägre temperaturer, men att det ska räta till sig när det blir varmare, men har inte blivit så.

1) Finns det fortsatt chans att det kommer täta ut sig, sker det efter längre tid?

2) Finns det en risk med att vatten ansamlas, eller spelar det ingen roll? Finns t.ex. en glipa mellan under pappen på ett ställe där vatten ansamlas. Tror dock det ligger dubbla lager papp. Så kanske bör jag inte oroa mig? Vågigt garagetak med vattenansamlingar på vissa platser, vilket orsakar oro för avrinning och tätning vid temperaturvariationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenpöl på ett vågigt garagepapptak med synlig glipa där vatten samlas.
Skapa konto

Hej
Ring dit firman som lagt om taket sen stoppar du in fingrarna i glipan du fotat på bild nr två och rycker i pappen så tror jag du får svar på alla dina frågor.

A Allservice123 skrev:
Hej
Ring dit firman som lagt om taket sen stoppar du in fingrarna i glipan du fotat på bild nr två och rycker i pappen så tror jag du får svar på alla dina frågor.
Hej! Ja precis, jag ska ringa. Men innan jag ringer ville jag gärna ha lite input. Om jag ringer och han säger att det kan se ut sådär, ingen fara då säger jag okej, för jag vet inte vad som gäller. Ville därför stämma av med någon ytterligare, därav frågan via forumet här.

Rickard.
Jag tycker det ser ut som absolut skit, att det där skulle vara normalt stämmer inte och dom vet troligtvis inte vad dom håller på med..
Det ser ut som papp med klisterkant också vilket stärker min misstanke på att dom inte vet vad dom håller på med och då är det bara en tidsfråga innan det läcker om det inte redan gör det.

Det är inte heller gjort enligt någon av alla montageanvisning jag läst.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Jag tycker det ser ut som absolut skit, att det där skulle vara normalt stämmer inte och dom vet troligtvis inte vad dom håller på med..
Det ser ut som papp med klisterkant också vilket stärker min misstanke på att dom inte vet vad dom håller på med och då är det bara en tidsfråga innan det läcker om det inte redan gör det.

Det är inte heller gjort enligt någon av alla montageanvisning jag läst.
Hej! Tack för svar. Ok. Jag tror ändå det är en bra firma. Har funnits länge, har bra omdömen och är lokalt. Även anlitade av många husbyggare. Jag tror inte det var klisterkant utan de gick med något kladdigt och brännpistol när de satte ihop skivorna. Men tack för input om att det iaf inte borde se ut sådär, så kan jag ta kontakt.

Rickard.
Man använder inget kladdigt för att lägga "proffspapp" utan bara värme ofta i form av en gasolbrännare och ett tryckhjul för att trycka ihop.

Verktyg för takläggning, flera tryckhjul i rostfritt stål med olika bredder visas, används med värme för att installera tätskiktsmaterial.
Skapa konto

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
J John Michael skrev:
Hej! Tack för svar. Ok. Jag tror ändå det är en bra firma. Har funnits länge, har bra omdömen och är lokalt. Även anlitade av många husbyggare. Jag tror inte det var klisterkant utan de gick med något kladdigt och brännpistol när de satte ihop skivorna. Men tack för input om att det iaf inte borde se ut sådär, så kan jag ta kontakt.
alla kan göra en miss, men glipan där måste tätas.
Vecken kommer jämna ut sig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.