Besserwisser
· östergötland
· 2 663 inlägg
Hur ser andra sidan ut?
Ja det är inte så vackert gjort,men går ju justera till
Ja det är inte så vackert gjort,men går ju justera till
Om taket är tätt skulle jag nog inte brytt mig om att pannraderna inte ligger helt rakt. Jag skulle dock se det som ett teckan på att jag skulle vilja titta lite nogrannare på allt arbete på huset firman som lagt taket gjort.
Överlappet på pannorna ser väl okej ut (jag har själv s.k "öststattak" med obef. överlapp) förutom när det gäller nockpannorna som ser ut att ligga med för lite överlapp?
Överlappet på pannorna ser väl okej ut (jag har själv s.k "öststattak" med obef. överlapp) förutom när det gäller nockpannorna som ser ut att ligga med för lite överlapp?
Medlem
· Stockholm
· 4 488 inlägg
Hej
Ja det där är inte vackert...
Det borde de fixa på 2 årsbesiktningen.
Lycka till och trevlig helg.
/Workingclasshero
Ja det där är inte vackert...
Det borde de fixa på 2 årsbesiktningen.
Lycka till och trevlig helg.
/Workingclasshero
Mät även om gaveltakfoten är rak, om den är sne kanske pannorna trots allt ligger rakt.
Kanske vindskivan är spikad sned.
Kanske vindskivan är spikad sned.
Jag tycker takläggarna visat tecken på stor arbetsiver samt skicklighet, speciellt knycen upp mot nocken, för jag har lagt ett likadant tak utan någon som helst tidigare erfarenhet eller tankar på att raderna skulle bli raka, men det blev de mer eller mindre av sig själva.
Minnie
Minnie
Det ser rätt så amatörmässigt ut.
Att inte använda nickpannan som är avsedd vid avslut mot vindskivor verkar vara standard idag.
Det ser även ut som att stuprörsböjen inte är ordentligt påträdd på vattkupan.
Hängrännan ser ut att sitta långt innanför pannorna?
Har du fler bilder på taket där plåtarbeten syns?
Att inte använda nickpannan som är avsedd vid avslut mot vindskivor verkar vara standard idag.
Det ser även ut som att stuprörsböjen inte är ordentligt påträdd på vattkupan.
Hängrännan ser ut att sitta långt innanför pannorna?
Har du fler bilder på taket där plåtarbeten syns?