Lite tunt med info. Om det är konstantströmsspottar (CC) så kan en defekt spot i slingan släcka de övriga (jmf med julgransbelysning).
Genom att förbikoppla en spot åt gången med en bit kabel går det att lokalisera den defekta spotten.
Är det konstantspänningsspottar (CV) så kan drivdon vara defekt.
En defekt dimmer kan också orsaka att spottarna slocknar.
Genom att förbikoppla en spot åt gången med en bit kabel går det att lokalisera den defekta spotten.
Är det konstantspänningsspottar (CV) så kan drivdon vara defekt.
En defekt dimmer kan också orsaka att spottarna slocknar.
Ja, det är konstantströmsspottar, 500 mA. De är seriekopplade. En defekt spot kan då slå ut hela slingan.
Genom att koppla en bort (förbikoppla) en spot åt gången med en bit kabel så går det hitta ev. defekt spot.
Felet kan även sitta i drivdonet.
Genom att koppla en bort (förbikoppla) en spot åt gången med en bit kabel så går det hitta ev. defekt spot.
Felet kan även sitta i drivdonet.
Det kan också vara drivern som är trasig men börja felsöka som etompau beskriver.
Om det är krångligt med en bit kabel för kortslutning går bra att koppla ur spotten och kortsluta ledarna istället.
Om det är krångligt med en bit kabel för kortslutning går bra att koppla ur spotten och kortsluta ledarna istället.
Klicka här för att svara



