Det här schabraket ska upp i det hålet... Behöver jag tänka på att lägga någon typ av isolering runt själva motorn uppe på vinden sen? Eller ska den vara "fri" så att säga?
Det går även att koppla loss motorn och sätta den högre upp, kan det vara en god idé för att få ner fläktljudet lite tror ni? Och hur ska jag då tänka med spirokanalen som kommer att gå lite i sidled innan den ska upp i ventilationshuven (skorstenen)?
Det går även att koppla loss motorn och sätta den högre upp, kan det vara en god idé för att få ner fläktljudet lite tror ni? Och hur ska jag då tänka med spirokanalen som kommer att gå lite i sidled innan den ska upp i ventilationshuven (skorstenen)?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Sanna Klinglund skrev:
Det här schabraket ska upp i det hålet... Behöver jag tänka på att lägga någon typ av isolering runt själva motorn uppe på vinden sen? Eller ska den vara "fri" så att säga?
Det går även att koppla loss motorn och sätta den högre upp, kan det vara en god idé för att få ner fläktljudet lite tror ni? Och hur ska jag då tänka med spirokanalen som kommer att gå lite i sidled innan den ska upp i ventilationshuven (skorstenen)?[bild] [bild]
Jag har monterat en liknande och fått godkänd av sotare, jag täckte allting med brandmatta med metallnät som syntes på vinden, ända upp till den takkupa jag satte på taket (som var isolerad och godkänd för att användas som imkanal)
Jag har nog en del bilder på hur jag gjorde här på forumet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Medlem
· Västragötaland
· 31 inlägg
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Gjorde en ram av reglar runt hålet, vek upp plasten i taket upp i hålet, fyllde ut där plast fattades i hörnen och tejpade mot regeln, sedan upp med fläkten i hålet och fästa, drevade mellan fläkten och regeln med stenull och tejpade tätt mellan fläktens plåthölje och plasten uppvikt mot regeln.P Peter_Nilsson skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden