Hej!
Vi har haft in en firma som lagt om taket på vårt hus. Tidigare hade vi tegelpannor och nu plåt. Ett takfönster har bytts ut till ett nytt från Fakro.
Längst ner på detta nya takfönster har inte hantverkarna satt någon plåt utan någon slags korrugerad skiva.
Vi tycker att det ser lite märkligt ut och är bekymrade över hållbarheten.
Ni som har koll, ska det se ut så här?
Vi har haft in en firma som lagt om taket på vårt hus. Tidigare hade vi tegelpannor och nu plåt. Ett takfönster har bytts ut till ett nytt från Fakro.
Längst ner på detta nya takfönster har inte hantverkarna satt någon plåt utan någon slags korrugerad skiva.
Vi tycker att det ser lite märkligt ut och är bekymrade över hållbarheten.
Ni som har koll, ska det se ut så här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har precis samma på mitt tak. Min granne likaså.
Det är så tillverkaren vill att du avslutar för att täta ordentligt nertill. "läppen" nertill är både i alu som är formbar samt att den är klistrad på undersidan.
Den ingår i kitet man köper med intäckningsplåtar. Så man slipper en plåtslagare för detta arbetet. Till och med en simpel rörkrökare klarar av det kan tilläggas!
Och här är mitt montage:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag.167378/page-841#post-2478021
http://www.fakrosverige.se/montering/montage-anvisningar/
Det är så tillverkaren vill att du avslutar för att täta ordentligt nertill. "läppen" nertill är både i alu som är formbar samt att den är klistrad på undersidan.
Den ingår i kitet man köper med intäckningsplåtar. Så man slipper en plåtslagare för detta arbetet. Till och med en simpel rörkrökare klarar av det kan tilläggas!
Och här är mitt montage:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-har-ni-gjort-med-era-hus-idag.167378/page-841#post-2478021
http://www.fakrosverige.se/montering/montage-anvisningar/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
